Tema: Re: mistika su taupanciom lemputem
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-20 16:56:13
CodeC rašė:

> o tu pastebejai kaip tu keiti subjecta palengva? kazkaip palengva
> pradejai nuo reflektoriu palyginimo. nes, lyg nerefletorines sviecia

Aš tai pastebėjau, kad pirma tu lindai pas gamintojus pagrįsti savo
nuomonės liumenais, kaip nešviečia 12 V halogenai, bet paaiškėjus, kad
jie šviečia, prasidėjo atmazai, kaip Codec'as subjektyviai tą šviesumą
suvokia.
Sekant tokiais logikos ir argumentacijos vingiais, apskritai neverta
lyginti 12 V vs 240 V, nes subjektyviai gali atrodyti (o net jei
neatrodo, tai norint visada galima taip teigti ir net įsikalbėti), kad
mažiau efektyvus 240 V halogenas šviečia ryškiau. Ir atvirkščiai.

Pradėjau nuo reflektorinių, nes pirmas pradėjai jas lyginti. O ir kas be
jų namų apšvietime lieka?

> ka tu nori irodyt? kazkokio rimtesnio sorso, kad 12V subjektyviai
> sviecia 2x sviesiau - nepateikei. poto jau pats pripazinai, kad 2x

Kažkokio rimtesnio source'o, nei wikipedia apie nvk nepateikei. Beje, ir
kam tas nvk skaičiavimų briedas? Ką nori tuo pagrįsti? Taigi
subjektyviai tu gali visiškai jausti kitaip ir tau nvk nafig nereikia.

> isvados, apie konkretu dalyka - idejus toj pacioj vietoj tos pacios
> galios skirtingos itampos halogena netampa zenkliai sviesiau. nes pradet

Na, matai. Mano rastas source'as (kuris remiasi empirika) teigia, kad
tampa. Bendru atveju — gali tapti.

> lygint viska is karto - reflektoriu, kampu, interjero, atspalvio
> skirtumus, tai yra diskusija apie nieka.

Diskusija apie (Codec'o) subjektyvizmą. O jį lemia paminėti faktoriai.

> as tai kalbejau apie paprasta paprastiems zmonems aktualu klausima -
> kokius halogenus instaliuoti patalpu apsvietimui ir ten visi (ok -
> dauguma) tikisi sutaupyti susideje 12V. galim ties situo klausimu
> susikoncentruot?

Jei suvokimas yra subjektyvus, tai reikia pradėti ne nuo halogenų, bet
nuo interjero ir apšvietimo triukų. Prie ko čia halogenai?
Bet jei tikisi sutaupyti, tai ir sutaupys; nekeitus sąlygų 12 V vs 230 V
švies visiškai tiek pat, tačiau sunaudos dvigubai mažiau elektros. Nori
pasakyti, kad ne? O gal dabar vėl vartysi, kad 240 V halogenas ir jo
liumenai subjektyviai atrodo kitokie, nei 12 V halogeno ir 12 V
halogenas su tiek pat liumenų šviečia būtinai blogiau? O jei nebūtinai
blogiau, tai gal net subjektyviai gali šviesti geriau? O gal labai panašiai?
Tu matai, subjektyviai gali būti ir į vieną ir į kitą pusę ir net per
vidurį, tačiau galia, tai juk 2x skiriasi...

> du philips halogenus. vienas 12V kitas 230W abudu po 20W. viena po trafo
> kitas pries trafa pajungiau. sviete gerai abudu. ar tau labai 'norisi'
> preziumuot, kad 12V nusipirkau pigiausia, 230V brangiausia ir tada
> lyginau ?:)

Kad nepirkai 12 V brangiausio, tai galiu preziumuot. Jų MaGsimos
lentynose nebūna...
Na ir galia mažoka didesniam efektyvumui. Tai visiškai nenuostabu, kad
nematei skirtumo, nes lyginai veikiausiai kokius 6 lm/W su 8 lm/W.
Būtum palyginęs 15+ lm/W ir 6-8 lm/W, šito thread'o nebūtų.

> sorry tada as pameciau siulo gala.
> tai kada tas skirtumas ir kodel atsiranda?

Skirtumas atsiranda, kai nusiperki *kokybiškus* halogenus. Kad ir kokius
kokybiškus pirktum 240 V, jie tesiekia ~8 lm/W. O štai va 12 V — 15+ lm/W.
Bet ai pamiršau, skirtumas gi subjektyviai atsiranda. Man tik keista,
kaip tau dar nepasirodė, kad 12 V halogenas šviečia blogiau? O jei
švietė jie panašiai, tai žinok kokybiškas 12 V halogenas šviestų
panašiai, kaip 240 V 20 W halogenas, tačiau dvylikavolčio galia būtų
bemaž 2x mažesnė.

Štai, pavyzdžiui, kaip šviečia keli skirtingi halogenai:
https://dl.dropbox.com/u/10293176/LED%20lights.xlsx
(Photos; 50WHalGU10A/B vs 50WHalMR16A/35WHalMR16A)