Tema: Re: mistika su taupanciom lemputem
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-17 00:59:06
skaitytojas rašė:
> tikrai ne gamintojas kaltas. As manyciau, gal instaliacija kazka itakoja, ar
> kokie itapos suoliai. Tarkim bute virtuveje sviestuvas is 3 lempu, tai
> perdega turbut po lempa kas pusmeti. Ir sukamos buvo ir Osram, ir Philips,
> ir bevardes lenkiskos ar kiniskos. O stai vonioje/tulike isukta taupioji
> koks tai fufliakas, bet viena galingiausiu, kokia buvau rades ermitaze tuo

Įtampos šuoliai ir iki tualeto ateitų.
Kas tikrai įtakoja, tai temperatūra (uždari šviestuvai vs atviros
lemputės; pusvalandžiai-valandos veikimo vs keletas-keliolika min) ir
junginėjimas.

Virtuvėje:
1) lempos šviečia gerokai ilgiau;
2) šviestuvas, tikėtina, yra su uždarais/uždaresniais lempų gaubtais
(karštas oras kyla į gaubto viršų ir dėl visiško ar dalinio gaubto
uždarumo lemputė prastai aušinama, dėl ko reikšmingai pakyla jos
temperatūra).

Yra ir dar vienas aspektas, kad lemputės (ypač uždaresniuose
šviestuvuose) prasčiau pritaikytos dirbti vertikalioje padėtyje cokoliu
į viršų (base up), nes pats cokolis (su temperatūrai jautria
elektronika) tuomet prasčiau aušinamas konvekcija ir dar papildomai
šildomas nuo lempos kylančio šilto oro.
Tai nėra kritiška, tačiau aušinimui turi nemenką įtaką.
Kita vertus, tualete, tikėtina, lemputė — horizontalioje padėtyje. Ir
gal net atvira.

Pirmo teiginio veikiausiai nenuneigsi (yra ir tai patvirtinančios
statistikos statistikos), o antrąjį spėjimą gali patvirtinti.