Tema: Re: mistika su taupanciom lemputem
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-19 22:39:55
Levas rašė:
> del to rasiau "jei neperskaiciuoja". Jei paimti koki halogena ir
> uzdaryti i ta matavimo burbula, matematiskai suvienodinti... blia gal ir
> gautusi tas tavo sviesos srautas... :)

Jau senokai tiek Philips'as, tiek Osram'as (neabejoju, kad ir kiti)
permatuoja kryptinių halogenų srautą į naudingą 90° kampą.
Ir liumenus pateikia krentančius šiame kampe (rated luminous flux).
Kažkiek šviečia ir už jo, tačiau apsiribokime bent jau šiuo naudingu
kampu svarstydami ir lygindami, kas stipriau šviečia.

> Esme tame, kad mane nervina, kai aiskina, kad kryptinga sviesa dafiga
> apsviecia ir labai labai didelis geris. Ir dievina halogenus. O poto
> ateini pas tokius i svecius- tamsu kaip shiknoje... atsiprasau, kaip
> muziejuje, ir apsviestos tik lokalios vieteles.

Niekas lyg ir neteigia, kad labai siauro kampo spot'iniai halogenai
švies plačiai ir stipriai. Jie švies labai stipriai ir labai siaurai.
Tačiau, jei vidutinio ir plataus kampo halogen'ai (12 V vs 240 V)
šviečia 2x skirtingai, tai ir teigiu, kad Codec'as esmingai klysta
aiškindamas apie 12 V apšvietimo neefektyvumą, nes lubiniam apšvietimui
12V halogenai (KOKYBIŠKI; eiliniai tesiekia 10-13 lm/W) duoda ir 2x
daugiau šviesos, nei 240 V. Net su prastais toroidais/trafais, tai vis
tiek daugiau, nei 50% daugiau šviesos esant tai pačiai galiai.

> O pardavejai (ir gamintojai) naudojasi sviesos skaiciavimo subtilybem ir

Visi, kiek rimtesni gamintojai pateikia fotometrinius lampiečkų
duomenis, kuriuos susivedęs į programą pasiskaičiuoji ir pasimodeliuoji
apšvietimą. Jokio kosmoso ir subtilybių.