Tema: Re: Lito devalvacija per krize
Autorius: bet_kas
Data: 2011-01-31 11:48:04
"Alvidon"  parašė naujienų news:ihuqfr$6v8$1@trimpas.omnitel.net...
>1. Tai vadinasi protekcionizmu.

Protekcionizmas (angl. protect - saugoti, ginti) egzistuoja visame
pasaulyje,
visose be išimties valstybėse, tik svetimose valstybėse tas reiškinys
vadinamas korupcija (angl. corrupt - tvirkinimas),
nuosavoje - lobizmu (angl. lobby - už užuolaidinė veikla).

> Kam man, kaip bulvių vartotojui
> (o tokių yra dauguma Lt piliečių) remti nacionalinį bulvių augintoją ?
> Kam man brangiau mokėt už bulves ir savo papildomu darbu palaikyt
> nekonkurentabilų lt bulvių augintoją ? (gal tai visiška nesamonė, gal
> bulvės yra labai puikiai Lietuvoj auganti kultūra, nežinau, ne agronomas).

Tam, kad Lietuvoje visi giminės, t.y. pusbroliui geriau mokėt
už bulves, nei tiesiog šelpti už nieką - mokėt pašalpą.

> Tada gal iškart taip: aš pvz. vaikystėj idomumo dėlei išmokau iš senelio
> vyti pakulines virves; dafai uždraudžiam importuot pramonines virves,
> remkim nacionalinį virvių gamintoją; man bus puiku, jums gi virvės
> kainuos šimtus litų už metrą ir dar kokybė tų virvių visai ne gučinė bus.
> Mums to reikia ??? Nuo to bus geriau valstybei, žmonėm ???

Remti galima "iš viršaus" - CK nutarimais, arba "iš apačios" - sąmoningu
pasirinkimu.

> Rusija laikosi protekcionistinės politikos automobilių rinkoj; manai
> būtum laimingas rusijos piliečio vietoj, mokėdamas už importinį auto
> papildomus mokesčius (labai brangiai) arba važinėdamas žiguliukais ?

Čia parama "iš viršaus". Kai galvos kiauros ir nėra paramos/rėmimo
"iš apačios" - kas lieka apart bizūno (muito)?
Bet tai Rusijos problemos... Pati tegu jas sprendžia.

> 2. pašalpas galima mokėt kuo tik nori, nors ir iškart bulvėmis, vistiek
> pašalpų gavėjai konvertuos tai į alkoholį.

Pašalpų už nieką mokėt iš vis negalima - tai žalinga. Šelpti mokant
už produktą/paslaugą - būtina. Nors tai net ne pašalpa, tai atlygis.
Tada ir alkoholio reiks mažiau (atleisk Linai, suprantu tavo
suinteresuotumą, bet...).

> 3. Visų pirma investicijos turi būti, tada jau galima bandyti
> išsidirbinėti
> tema "o kokios investicijos turi būti".

Investicijos neturi tiesiog būti (kažkas kitas investuos),
jas reikia daryti, patiems. Todėl ir pradėt reikia nuo "o į ką
investuosime/kokios turi būti"

> 4. Kažko aš čia visai nesuprantu. Lietuva eksportuoja virš pusės pieno
> produkcijos (berods ~52%). Tai kaip čia yra: pienui ir jo produktams
> dzin visi tie įrodinėjimai, o bulvėms reik kažko ??? Gal tadu karves
> vietoj
> bulvių auginkit, žiū ir eksporto procentai padidės. Neįžiūrau nieko, apart
> nesąžiningo bulvistų lobizmo; pasakyk korupcijai NE.

Būtent, kažko nesupranti.
Pieną kai jis padorioje pakuotėje dar perka vietiniai vartotojai,
nes Lietuvoje perka ne prekę, o pakuotę. Gi bulvės ne pakuotėje
(maišas tipiniam pirkėjui Lietuvoje nesiskaito pakuotė) - todėl neperka.
Todėl pieno gamyba vietinei, namų rinkai sukasi, o kai jau sukasi namų
rinkoje,
galima ir apie kitas rinkas pagalvot (žvelgt plačiau, eksperimentuot
laisviau).

O dabar trumpai...

Kapitalizmas 1.0 - žemės ūkis
Kapitalizmas 2.0 - pramonė
Kapitalizmas 3.0 - paslaugos
Kapitalizmas 4.0  - šis kol kas neaiškus, paskutinį dešimtmetį vakarų
pasaulyje buvo
paplitusi nuomonė "tai finansai", tačiau šios krizės metu nurašyta.
INET (Institute for New Economic Thinking) aktyviai dirba šia linkme.

O Lietuva? O Lietuva per 20 metų Kapitalizmas 1.0 beveik įveikė/išmoko.
Prieš akis
laukia 2.0.