Tema: Re: Lito devalvacija per krize
Autorius: RaR
Data: 2011-01-18 15:13:56

> O as matau, valgyt vistiek reikes, tik remsi ne lenku varguoli, o lietuviu
> ukininka, perdirbeja, pardavejas musu maxima irgi lietuviu kapitalo. Tad
> lietuviu ekonomikoje tavo litai atsiras sumoketi uz desra lietuviska.

Na tai sakau - nematau pagrindo, kad pasikeistų tų prekių struktūra, kad mūsų gamintojai staiga pradėtų gaminti žymiai pigiau. Nesikartosiu. Devalvavus (t.y. devalvavus tiek, kad gyventojų pajamos sumažėtų dar daugiau nei kad sumažėjo), vartojimas sumažėtų dar labiau nei sumažėjo, BVP sumažėtų dar labiau nei sumažėjo. BVP tuo didesnis, kuo daugiau gyventojai gauna pajamų. Jei gyventojai pajamų turėtų dar mažiau, ekonomika dar labiau susitrauktų.

> Tolesnio punkto nekomentuosiu, nes pardavimai labiau nesumazes, o
> persiskirstys, pirksi ne is lenkijos bet is musiskiu, kas tikrai pades musu
> gamintojams susimoketi mokeschiu daugiau.

Toliau irgi nekomentuosiu. Jei teigi, kad žmonės, turėdami mažiau pajamų ir santaupų, pirks ne aplamai mažiau, o tik kitas prekes, tai tada tikrai nėra ko komentuoti. Tai kodėl dėl vidinės devalvacijos sumažėjus gyventojų pajamoms per krize jie pradėjo aplamai mažiau pirkti (vidinis vartojimas smarkiai krito)?