Tema: Re: Lito devalvacija per krize
Autorius: RaR
Data: 2011-01-18 10:32:55
Vyriausybė nesukurs eksporto, ji gali sudaryti tik palankias sąlygas ekonomikai vystytis - sutvarkyti įstatymus, mažinti biurokratiją, korupciją, siekti stabilumo, geros infrastruktūros, žmonių išsilavinimo. Visa kitą sukurs verslas ir atėjęs kapitalas.

O kaip atidavinėsim skolas? Na, turbūt bent per artimiausius keliasdešimt metų mes jų neatiduosime - svarbu tik pristabdyti tos skolos didėjimą. Pas mus ji greit sieks 50% BVP, Lenkija jau seniai turi virš 50%, eurozonos reikalavimas - ne daugiau 60%, bet kai kuriose eurozonos šalyse ji didesnė nei 100%, kaip, pvz., ir Japonijoje - apie 120%. O siekiant stabilizuoti skolos mokėjimą reikia stengtis subalansuoti biudžetą - mažinti išlaidas ir kuo daugiau surinkti iš mokesčių. Vienaip ar kitaip, tą vyriausybė ir stengiasi daryti. Jei ateityje mokesčų bus surenkama daugiau nei išlaidų (kartu su skolos aptarnavimu), t.y. perteklinis biudžetas, galėsime tas skolas po truputį ir atidavinėti. Be to, kylant BVP skola procentine išraiška automatiškai mažės. Geriausia, aišku, neįklimpti į tas skolas, ir pakilimo laikotarpiu kaupti rezervą krizės laikotarpiui. Bet pažiūrėjus aplinkui matome tik vieną taip besielgusią valstybę - Estija.