Tema: Re: Lito devalvacija per krize
Autorius: RaR
Data: 2011-01-18 12:20:20
Jau daug čia esu rašęs apie eksportus ir importus. Rinkose jis jokios problemos nesukelia ir nieko čia nereikia reguliuoti. Jeigu nori ką nors pirkti - turi turėti pinigų. O pinigų turėsi tada, kai ką nors parduosi. Daugiau pirkti nei parduoti gali tik keliais atvejais - jei leidi santaupas, jei skoliniesi, arba jei kas nors tave šelpia pinigais.

Visa tai galioja ir valstybių atveju. Kai valstybė skolinasi - gauna neuždirbtų pinigų, kurie galiausiai išvirsta į neigiamą prekybos balansą. Kai valstybė gana paramą (kaip mes iš ES) - visa tai išvirsta į neigiamą prekybos balansą. Kai ateina investicijos (tame tarpe ir perkamas NT) - visa tai išvirsta į neigiamą prekybos balansą. Su teigiamu - viskas atvirkščiai - kai atiduodi skolas, remi kitus, investuoji kitus. Privačių verslo subjektų santykiai - jų pačių problemos. Jei kas nors skolina, pasirūpins kad jam atiduotų (norėdamas atiduoti, turės užsuidrbti), jei nesugebės susigrąžinti skolų - jo pateis raikalas.

Taigi, prekybos balansas yra ne priežastis, o visų šitų piniginių operacijų pasekmė. Viskas ko reikia iš vyriausybės pusės - subalansuoti biudžetą ir perdaug neįsisiskolinti, nes mes pravalgome tai, ką uždirbti turės kitos kartos (arba skolintojai liks su nosimi). Kol gausime paramą - visa ji atsilieks prekybos balansui. Jei norime užsidirbti savo vartojimą patys - atsisakykime paramos. Dėl investicijų galime nesijaudinti - investuotojai pasirūpins, kad jos atsipirktų, kitaip tai virs vienkartine pašalpa muims. Visokios devalvacijos - tai tik vyriausybių gelbėjimasis kai įlenda į skolas ir niekas nebeskolina. Ekonomikai tai sukelia chaosą, trumpalaikius smarkius disbalansus, kuriuos rinka gana greitai išlygina. Ji nepadidina darbo našumo ir nesukuria jokios vertės.