Tema: Re: Lito devalvacija per krize
Autorius: RaR
Data: 2011-01-18 10:40:58
p.s. o Kaip devalvaciją tu sieji su skolų grąžinimu? Juk absoliuti dauguma mūsų skolų yra užsienio valiuta - labai mažai rizikuojančių valstybei skolinti litais, ir tai jie daugumoje vietiniai. Atsikratyti skolų mes galime tik vienu būdu - skelbdami valstybės nemokumą, t.y. bankrotą. Kokių tam reikia sąlygų ir kokios tuo atveju būtų pasekmės, sunku įsivaizduoti, bet istorijoje tokių atvejų būta nemažai. Tokiu atveju nuostoliai krenta valstybės obligacijų turėtojams - visokiems bankams ir investiciniamd fondams. Kai valstybės skolos pagrinde sava valiuta, tai devalvacija yra tolygi daliniam bankrotui - iš esmės atsisakai atiduoti tą dalį skolų, kuria devalvuoji savo valiutą.