Tema: Re: Atomines afera - pablevyzgojam
Autorius: Vasaris
Data: 2010-12-11 00:28:06
"Sail" <sail_windsurfing@yahoo.com> wrote in message news:idsphi$kn9$1@trimpas.omnitel.net...
> Pirma, kodel persijungus i vakaru sistema, nebegalesim rusisku duju
> elektrenuose kurent? Mano kukliom ziniom, persijugimas i kita sistema tai
> viso labo daznio sinchronizavimas su kitu tinklu, kas trukdo elektrenu
> elektrine sinchronizuot su vakaru tinklu?

Ne tai, kad negalėsim. Taps nebetikslinga, ypač jei dar bus jungtis su Šiaurės Europa.

> Del Butinges - turejau galimybe dirstelt i statybu kainas. Pavogta tiek, kad
> protu sunkiai suvokiama. Bet - "viskas konkurso keliu ir pigiausiai".
> Isivaizuok, kiek pavogs cia.

Vagia lygiai tiek, kiek leidžiame. Pilietinė kontrolė iš esmės būtina.

> Ir pats teisingai tvirtini, kad 3 mln gyventoju, tai viso labo vidutinio
> dydzio miestas. Ar pasauly kiekvienas vidutinio dydzio miestas sato atomine?
> Tikriausiai ne.

Viskas priklauso nuo atominės. Statyti RBMK tipo monstrus, be abejo, neapsimoka.
Bet kita vertus, elektra yra būsimas ir neskundžiamas energijos šaltinis. Kad tą suvokti, tereikia paskaičiuoti buitinius prietaisus varomus elektra 1920 ir 2020 metais tipiniame namų ūkyje. Aš jau nekalbu apie pramonę, geležinkelius ir pan.

> Ir - kodel manai, kad dabartine Lietuvos elektros savikaina galios ir
> atomines gaminamai elektrai?

Net jei ji ir augs, mes tikėtinai neturėtumėm viršyti EU vidurkio. Priedo turėtum suprasti, kad kainos, kurios rodomos tinklapyje yra reguliuojamos. Kiek maržos pasiima visi trys enegetikos sluoksniai iki galutinio vartotojo tepriklauso nuo šalies politikos.

> Be to, jau dabar nuo praejusiu metu perkam elektra is latvenergo. Yra jau
> kazkiek galimybes rinktis.

O jie iš kur perka/gamina? :-)

> O kuo mes savo energija i vakaru poola transportuosim, kabeliu tai ner?

Kabeliai yra gelžgaliai. Taip, pakloti juos, išpirkti/apeiti nesveikus žemės kainos lūkesčius ir virvės tampymą - sunkus darbas.

Tačiau esmė tame, kur stovi konverteris tarp tinklų. Nes pirma turi pastatyti konverterį tarp esamo valstybės tinklo ir tarp būsimojo ex-regiono tinklo. Tik kai jį turi, gali persijungti prie kito regiono tinklo. Jei konverteris (AC-DC-AC) stovės Alytuje, kaip planuojama, tai de-facto reiškia, kad mes liekame IPS/UPS tinkle, nes jis nestovi tarp mūsų vidinio tinklo, ir Sovietinio bloko kertinės jungiamosios vietos - IAE kabelių. Todėl esminis tikslas - pralobuoti, kad konverteris atsidurtų tarp mūsų ir Rusijos ties IAE, tik ne kur nors kitur. Ir tada prisijungti prie UCTE. Jei Rusijos valdžia sukils prieš mūsų atsijungimą nuo IPS/UPS, kas yra visiškai akivaizdi reakcija, kaip ir Putino į LR dujų skaidymą, mes turime dvi išeitis:

1. Tranzitas per mūsų tinklą, naudojantis tuo pačiu AC-DC-AC konverteriu. Rusams, pagal naują politinę madą, galime pritaikyti nuolaidas. Man asmeniškai negaila. Jau geriau Kaliningradas tegu ekonomiškai vystosi ir integruojasi, negu pradėti lamdytis kaip Ukrainai. Kuo bus stabilesnė ekonomika ir gerbūvis, tuo mažiau visokie mafijiniai vadukai, nacionalistai ir kiti marginalai reikšis.

2. Leisti Rusijai pasistatyti savo AC-DC-AC konverterius ties mūsų siena, ir nusitempti kabelius iki Kalinigrado, nuoma/panauda/mainais ar dar kaip nors. Tai įneštų abipusio stabilumo į santykius, beje. Be abejo, pagal mūsų impotencinę užsienio politiką, šitas, antrasis, sudėtingesnis, scenarijus, būtų iš esmės XXI a. Lietuvos užsienio politikos žygdarbis.