Tema: Re: Atomines afera - pablevyzgojam
Autorius: Vasaris
Data: 2010-12-09 20:13:25
"Sail" <sail_windsurfing@yahoo.com> wrote in message news:idqs7p$rum$1@trimpas.omnitel.net...
> Tai visi nori parduot kuo brangiau, nusikaltimo cia neizvelgiu.
> Reik turet galimybe pirkti is visur, ir tiek. Tada ir turesim pigiausia
> varianta.

"Iš visur" - tai iš konkrečių energijos gamintojų, realių energijos įmonių, kurios veiktų gal ir ne tobulos, bet pakankamai konkurencingos tiekimo rinkos sąlygomis. Pas Rusiją ne tik kad to nėra, bet ir akivaizdžiai deklaruojama, kad nebus.

> O va kai tautieciai savo nauja kosimini laiva pastatys, tada pasiulyt
> elektra is rusijos dempingo kainom, kad uzlenkt ta nauja atomine. Ziurek ir
> muita elektrai is Rusijos turesim!

Paprasčiausiai nereikia statyti kelių GW monstro, kaip buvo Ignalina, su planuojamais 3 ir 4 bloku. Užtektų ir dviejų mažesnių ir iš esmės, tik sau. Ir klausimas dėl savikainos labai paprastas - pas mus žalios energijos pagaminti nelabai yra iš ko, net jei viską ir "užsėtumėm". Aš tik už ją, bet ji viena kol kas perdėm problematiška, nors ir dera su Kruoniu, kaip privalomai būtinu buferiu dėl žaliosios energijos nepastovumo.

Taigi arba pirkti iš kaimynų, kurie patikimi, arba būti nepriklausomais. Ar Lenkija - patikima kaimynė? O Latviai? Estai? Istorija rodo, kad mūsų regione reikia elgtis išmintingai ir pamatuotai.

Argumentas prieš tik vienas - reikia pasižiūrėti, koks rodiklis įvairiose šalyse, "reaktorių skaičius/mln. gyventojų" ir blaiviai įsivertinti savo galimybes. Mano požiūriu, nevpadlu būtų žemę ir po vieno reaktoriaus apačia 99 metams panaudos būdu atiduoti Latvijai. Ir kad tik būtų užsižiedinta su UCTE sistema.