Tema: Re: Žmonės, susitvarkykite encodingus!!!!
Autorius: Laimis
Data: 2011-09-21 00:26:00
abc rašė:

> Spręsti šią problemą galima ir kitu keliu: vietoje dviejų galiojančių
> standartų paliekant vieną, ir atvirai jį propaguojant, o ne
> kompiuterininkjų sąjungai rekomenduojant naudoti win-1257 tuo pačiu
> neprieštaraujant UTF-8 naudojimui. Tai bereikalingas "balastas", kuris
> kelia sumaištį.

Galiojančių „standartų“ (koduočių), tiek de facto, tiek „de jure“ yra
gerokai daugiau: cp1257 bemaž tapatus oficialiam standartui iso-8859-13,
iso-8859-4, cp775, utf-8, galų gale utf-16 ir kitos unikodo variacijos,
kurios visiškai „legalios“ pagal IANA...
Tai niekaip neišsprendžia problemos, nes nėra svarbu, kokį „standartą“
benaudotum, jei pati programa gadina laiškus tikrai ar dažniausiai ne
dėl to, kad rašai laiškus tam tikra koduote, o dėl to, kad ji tiesiog
veikia nekorektiškai.
Esi teisus turbūt tik dėl to, kad daug koduočių kelia tam tikrą
sumaištį, tačiau iš esmės modernios pašto programos (net ir Microsoft
stovyklos), kaip ir kitos, su šia problema lengvai susitvarko. Nereikia
orientuotis į atgyvenas, invalidus, o į normalų/modernų, standartišką
elgesį. Šia prasme, gali rašyti kokia tik nori koduote (viena iš
dažniausiai įprastų) ir galėsi kokybiškai bendrauti. Jei pradėsi
rūpintis tuo, ką perskaito koks kreivas OE5.5 ar OE6, tai tik įsivarysi
bereikalingą rakštį. O kalbant apie įvairiakalbį bendravimą ir
perspektyvą, tai užtikrintai rekomenduoju pasirinkti utf-8 koduotę ir
vienąsykį visiems laikams pamiršti apie koduotes apskritai (iki tų retų
momentų, kai galbūt prisireiks spręsti kokius siaurus nesuderinamumo ar
nesusibendravimo klausimus).

> apskritai nėra TB). Iš trijų koduočių (Win-1257, UTF-8 ir ISO-8859-13
> bent man atspariausia sugadinimui pasirodė paskutinioji - nepavyko
> sugadinti naudojant OE ir TB, tad prie jos ir pasilieku). Win-1257

Klysti. Kai kurie vis dar gajūs senesni OE (iki 6 SP2, t.y. XP@SP2, gal
dar ir kiek vėliau) būtent ir nevirškindavo iso-8859-13 koduotės;
tarytum koks sabotavimas, nes MS įsivedė savo standartą — cp1257, o ne
pasirėmė oficialiuoju.