Tema: Re: Žmonės, susitvarkykite encodingus!!!!
Autorius: Laimis
Data: 2011-09-15 20:19:26
RaR rašė:
> Man su thunderbird pastoviai tenka perjunginėti tarp utf-8 ir Baltic
> (Windows), norint perskaityti. Pats stengiuosi atsakyti tokia koduote,

Tai niekaip nėra Thunderbird klaida ir kaltė. Kitos (kreivos ar
nesuderintos) pašto programos nenurodo koduotės laiškų antraštėse, o
Thunderbird elgiasi pagal standartus (RFC) ir tokių laiškų koduotės
tiesiog negali išburti plynoje vietoje (nes ji tiesiog nenurodyta).
Tokiam kitų pašto programų ir vartotojų klaidų keliamam nepatogumui
išspręsti Thunderbird galima nurodyti „default encoding“; tiek
konkretiems, pavieniams aplankams (dešinys pelės mygtukas ir properties
te kažkur ieškoti kažko panašaus į „Default character encoding“), tiek
visiems bendrai (Options -> Display:{Fonts & Encodings} -> (Character
Encodings:{Incoming Mail}) ir tokiu atveju nurodyta koduotė būtų
parenkama, jei ji nėra nurodyta laiškų antraštėse.
Bent jau maniškė praktika su gausia invalidų/nesutvarkytų
outgliuk'ininkų armija, kuri jau apmažėjo per kokį penkmetį, byloja, kad
šią koduotę lietuviškoms naujienų grupėms, aplankams paranku nustatyti
Windows-1257 (ISO-8859-13); jei jau kas parašys lietuviškai (nors
paprastai, tai užkietėjęs outgliuk'ininkas yra tiek pat užkietėjusiai
šveplas ir neretai mažaraštis), tai labiausia tikėtina, kad šia windows
(ansi) koduote.

> kuria buvo rašyta žinutė. Kažkaip su Outlook Express nebūdavo problemų,
> jis pats beveik visada atpažindavo koduotę. Dėl susitarimo, tai man
> atrodo logiškiausia šiais laikais naudoti universalią UTF-8.

Vargu ar jis atpažindavo (nors iš esmės tokia m$ heuristika — paimkim ir
paspėliokim vietoje user'io — yra mažai tiksli ir netikslinga, neretai
klaidinga ir erzinanti), o turbūt tiesiog bandydavo bukai parodyti
nustatytoje windows lokalės koduotėje. Problemų nebūdavo tik dėl tokio
sutapimo, kai vienas kreivas outgliuk'as išsiunčia laišką windows
lokalės koduote ir kitas outgliuk'as ją ima ir parodo korektiškai,
nustatęs tą pačią koduotę (nes windows lokalė ta pati)...