Tema: Re: Žmonės, susitvarkykite encodingus!!!!
Autorius: abc
Data: 2011-09-20 23:45:00
On 9/19/2011 8:32 AM, Laimis wrote:

> Paperdus kaltinti aidą, tai tikrai kvaila...
> Jei užtektų žinių ir nuovokos, tai nesiginčytum, kad vienas didžiausių
> teršėjų, jei tik ne (absoliutus) lyderis ir yra sukriošęs, nesuderintas
> OE. Dėl aibės objektyvių priežasčių, kurių dvi pagrindinės yra:
> * paplitimas/populiarumas;
> * standartų nesilaikymas.
>
> p.s. taisyti apgadintus laiškus yra ne TB (ir kitų pašto programų)
> pareiga ar prievolė, o visų pirma siuntėjo, kuris tokius laiškus
> siunčia, atsakomybė.

Spręsti šią problemą galima ir kitu keliu: vietoje dviejų galiojančių
standartų paliekant vieną, ir atvirai jį propaguojant, o ne
kompiuterininkjų sąjungai rekomenduojant naudoti win-1257 tuo pačiu
neprieštaraujant UTF-8 naudojimui. Tai bereikalingas "balastas", kuris
kelia sumaištį.

Po mano eksperimentų su laiškais ir jų sugadinimais priėjau šių išvadų:

OU su win-1257 perkoduodamas iš tiesų sugadina tam tikrų laiškų
antraštes. Sykį taip pat sugadino ir perkoduodamas į ISO-8859-13. Todėl
nusprendžiau pereiti į TB stovyklą.

Dėl pačios koduotės išvados tokios: nusprendžiau UTF-8 nenaudoti, nes
lietuvybė tokiuose išsiųstuose laiškuose lengvai sugadinama tų pačių OE
naudotojų net jiems nejaučiant. Pats nenoriu gadinti kitų laiškų, todėl
win-1257 nėra irgi nenaudosiu (o jos pasirinkimo ir - teisingai -
apskritai nėra TB). Iš trijų koduočių (Win-1257, UTF-8 ir ISO-8859-13
bent man atspariausia sugadinimui pasirodė paskutinioji - nepavyko
sugadinti naudojant OE ir TB, tad prie jos ir pasilieku). Win-1257
apskritai neskirtas internete naudoti standartas, todėl nesuprantu,
kodėl kompiuterininkų sąjunga jį rekomenduoja.