Tema: Re: Paskola? (KB!)
Autorius: CodeC
Data: 2010-03-11 23:31:22
Laimis wrote:

> Tu su savo vaikais, tėvais ir seneliais gyveni tame pačiame bute...?
> Jei rimčiau -- miestai plečiasi. Taip, emigracija ženkli, bet būsto
> tikrai trūksta. Kažkur mačiau skaičius, kad vienam gyventojui Vilniuje
> (kur buvo pastatoma ar tik ne pusę visų naujų butų šalyje) tenka
> dvigubai mažiau ploto, nei vidutiniškai vakarų Europos šalyse.

zmones mirsta. isvaziuoja. bendru atveju ju Lietuvoj mazejo ir mazeja
toliau. bustu daugejo ir daugeja.

> Už penkis turimus tugrikus negausi apartamentų...
> Beviltiška ginčytis dėl akivaizdaus fakto -- naujos statybos būstas (kai
> nėra ar nebus burbulo IR apskritai) kainuoja ne mažiau nei kainuoja jį
> pastatyti. Medžiagos, darbas, paskolos. Kurioje vietoje tu čia matai
> rezervą? Antaikyje? O taip, jis gal ir nusiris pusiau, bet dar kartą

viskas kas isvardinta. ir ne simboliniais 5-10 procentu.

> kartoju -- namas ar padorus butas 100 kLt (sąlyginai) TIKRAI nekainuos
> tik dėl to, kad tik tiek turi kišenėje (tada niekas naujų tiesiog
> nestatys ir senos statybos butai branKs)
> Jei loši iš tų, kurie pralošė (bankrutavo, desperatiškai nuostolingai
> parduoda, nuomoja), tai gerai, bet tai nėra alternatyva, kurią galėtum
> siūlyti visiems. Ji gana ribota (tiek laiku, tiek apimtimi).

ka reiskia pralose? nebent tie, kurie state pardavimui ir nespejo
parduoti. tiem xana. tie kur pirko/state sau gyvent, tiesiog ilgai
bankui lenks nugara. dalis aisku neissimokes.

> Detalizuok, kur tu čia matai 5-10x kainų šuolį? Paveldėjęs (realiai
> *rinkoje* jo nepirkęs/nestatęs) blokinį ir stebėdamas, kaip kilo jo
> rinkos vertė?

raliai pries ~8 metus siauliuose pirktas butas - tada kainavo 20 klt, po
keliu metu atliktas (jau zymiai pakeltom kainom) remontas dar apie
15klt. kazkuriuo momentu siule 270 klt, bet nepardave zmones :) nes tipo
patiem gyvent reikia (nors buvo ir alternatyva), o pagrinde tai tikejo
kad dar zymiai branks.

toliau. jonavoje pries tiek pat laiko parduotas/keistas 4 kambariu
praktiskai prestizinis butas. tuometine kaina apie 24klt lygtais. kiek
dabar toks 'kainuoja' ? kiek per burbula 'kainavo' ?

man tai idomu. kaip reikia viska suvokti, kad bandyt irodyt ir paciam
patiket, kad tie visi butai/namai per kelis metus tik pyst ir pabrango
keleriopai. tipo jau is zvaigzdziu metalo juos pradejo statyt? anksciau
dabar medziagos ir t.t. nekainavo?

> Taip, tokiu požiūriu vadovaujantis galima pamanyti, kad cementas
> pabrango 10x. O gal ir pabrango nuo tų laikų, a...?

> Nesupyk, bet neišgirdau nei vieno racionalaus, nors kažkuo pagrįsto
> argumento, kodėl ji nebeatsities...

permeciau as cia biski statistika lietuvos paskutiniu keliu metu. tai
boze moj. man net nesivaidena 'ekomonikos pikas' :)
siaip tai pasigedau eksportuotos elektros energijos procento bendros
statistikoj. o siaip tas eksportas dar ne viskas. nors ir balansas
neigiamas, bet is tikro yra dar blogiau nei atrodo. lietos didziausia
procenta eksporto sudaro tie produktai, kuriu zaliavos yra
importuojamos. grynai viduje sukuriamu produktu yra minimumas.
siaip tai tikekit jus tai ekonomikos augimais savaiminiais. pamatysit po
keletos metu ko dar nemate, arba jei mate tai tikrai nelauke :)
jei net dabar nesimato kad ekonomikia lietuvoje neaugo jau senai...