Tema: Re: Paskola? (KB!)
Autorius: Laimis
Data: 2010-03-11 15:45:15
CodeC rašė:

> o kada nereikia pinigu? realiai ju nieks neturejo. o bankai daugiau
> nebedalins kaip dalino. ir taip daug kas ilgam prasiskoline.
> cia aisku tema krypsta i politika, bet kad NT kainos su tuom labai
> susije, tai isvengt nepavyks ;) taip iseina, kad tavo manymu tiketis po
> 3 metu lietuvoj geresnes situacijos nei dabar ne naivu?:) o siaip tai tu
> 3 metu man iki kaklo. pagyvensiu patogiai pasinaudojes kazkieno brangiai
> pastatytais namais. ir kelsiuos ten kur civilizacijos daugiau :) va cia
> ir pliusas pats didziausias.

Mano pasamprotavimai.
Padorus būstas (namas, butas) „ieško“ savo nuolatinio šeimininko.
Įžvelgiu tokią, mano supratimu, aiškiai išreikštą tendenciją. Tokių
būstų, mano supratimu (jis gali būti klaidingas) -- dauguma. Ir toks
būstas arba nuo pat pradžių yra projektuojamas/statomas sau ir paskui
dėl kažkokių priežasčių norima jį parduoti, arba tai iš karto daroma su
tikslu jį parduoti.
Tokio būsto nuoma įmanoma/vyksta tik išskirtinių, trumpalaikių
sąlygų/situacijų metu, kai nenorima ar negalima (netikslinga) jo parduoti.
Pavyzdys, kai negalima parduoti būtų dabar (nuosmukio metu), kai nėra
pirkėjų, būsto kainos kritusios ir dar krenta (?); žiemos, reikia būstą
išlaikyti, mokėti paskolą...
Pavyzdys, kai būsto (dar) nenorima parduoti, būtų, jei vaikai išvažiavo
studijuoti į užsienį ir neaišku ar jie kurs savo ateitį čia, ar kitur,
todėl keletui metų tas būstas saugomas rezerve.

Taigi, tu orientuodamasis į tokią mažą (ji bet kokiu atveju nereali, kad
galėtum siūlyti kaip alternatyvą tiems, kas perka butą ir moka neva
dvigubai didesnes įmokas ar nuomojasi butą ir moka neva panašiai) ar
gerokai mažesnę kainą, nei rinkos (apie tai vėliau) orientuojiesi į,
manau, tikrai išskirtinę ir trumpalaikę situaciją ir tikrai mažą
segmentą. Manau, kad naivu yra remiantis tokia situacija ir tokiu
segmentu planuoti savo gyvenimą (kaip aš čia pigiai ir padoriai gyvensiu)...

Kalbant apie rinką, o konkrečiai padorių namų nuomą, tai turbūt dauguma
atvejų yra banko paskola ir ji turbūt negali būti ilgesnė, nei 20-30
metų. Vadinasi per šį laikotarpį tas, kas turi tokį verslo planą norėtų
padorios grąžos (įskaitant ir NT mokestį), todėl toks būstas tiesiog
negali kainuoti „papigiai“, kaip tau atrodo ir norėtųsi IR normaliomis
sąlygomis, _ilgalaikėje_perspektyvoje_ tokio būsto nuomos kaina
neabejotinai „remsis“ į aprašyto namo kainą (ji vargu ar gali būti tokia
maža, kaip pats įsivaizduoji), paskolos sąlygas ir jos terminą.
Jei namas (su visu jo įrengimu; ar kas metus trankysies po plikus namus
su visais baldais ir buities rakandais, kaip kokie Ramšteinai po Europą
su visa aparatūra) kainavo 500 kLt, tai pamodeliuok kokios grąžos
savininkas norėtų (be to, kad egzistuoja aiškios „grindys“; vargu ar
visus 30 metų norima prie nuomininko sumokėtų pinigėlių pridėti dar tiek
pat ar apskritai pridėti norint sumokėti įmoką bankui) per, tarkime, 30
metų ir kokia galėtų būti tokio namo nuomos kaina.
Arba paprasčiau būtų pavartyti kaimyninių šalių nekilnojamojo turto
agentūrų skelbimus ir palyginti tokių namų nuomos kainas su butų nuomos
kainomis ir paskaičiuoti kiek gi ta nuoma visumoje tau kainuotų
„pigiau“, nei 2-3 kambarių buto įsigijimas. Mano giliu įsitikinimu,
orientuojantis į rinką, tai NIEKAIP negali ir nekainuos pigiau, tačiau
tai juk ir normalu; tam ir yra namas, kuris dauguma aspektų yra geriau
už butą ir už tai tenka DAUGIAU mokėti.

> p.s. nzn ko cia kliedit visi tais milijonais. pazystu bent 3 zmones,
> kurie praktiskai brangymeciu pasistate namus ~250klt ribose. tuo metu
> pacios baisiausios kartonkes kainavo brangiau.

Tai turbūt būtų jaukus namukas (kiti labiau kainas žino, pakomentuotų).
Gal net koks renovuotas su padoresniu įrengimu. Jaukus namukas, bet ne
tavo aprašytas padorus ir *erdvus* namas su 5-6 kambariais, garažu,
kiemu, sklypu (ne 6a), horizontu kuris atsiremia į žemę/miškus, o ne
sodų bendrijos namukų stogus, infrastruktūra...
Kaip matai, pažįstami tokį namuką sau statėsi ir turbūt dar statosi,
įsirenginėja; paklausk už kiek sutiktų tau tokį išnuomoti (dabar ir
perspektyvoje)...?