Tema: Re: Paskola? (KB!)
Autorius: CodeC
Data: 2010-03-11 17:58:18
as bandysiu trumpiau.

> [...]
> maža, kaip pats įsivaizduoji), paskolos sąlygas ir jos terminą.
> Jei namas (su visu jo įrengimu; ar kas metus trankysies po plikus namus
> su visais baldais ir buities rakandais, kaip kokie Ramšteinai po Europą
> su visa aparatūra) kainavo 500 kLt, tai pamodeliuok kokios grąžos
> savininkas norėtų (be to, kad egzistuoja aiškios „grindys“; vargu ar
> visus 30 metų norima prie nuomininko sumokėtų pinigėlių pridėti dar tiek
> pat ar apskritai pridėti norint sumokėti įmoką bankui) per, tarkime, 30
> metų ir kokia galėtų būti tokio namo nuomos kaina.

tokia, kokia pasiulau as ir dauguma kitu potencialu nuomininku. tai
priklauso nuo esamos situacijos salyje ir nuo kiekvieno savaip
prognozuojamos ateities. ir tai niekaip nepriklauso nuo to, kiek i ta
nama 'investuota'. arba tu ji nuomoji, arba ne. jei nuomoji, tai gali
prasyt kiek tau atrodo 'teisinga', tik vienas niuansas, reik rasti kas
sutiks tiek moket. kai aplinkui pilna pastatytu tusciu namu ir butu
(nesigilinam i tai, kokie jie) tai as bent jau netikiu, kad kazkas
artimiausiu laikui keisis i ta puse, kad galima dar butu tiketis
kazkokios grazos is 'padaryto verslo'. nekalbant apie tai, kad bent
padengti paskolos palukanas.

> Arba paprasčiau būtų pavartyti kaimyninių šalių nekilnojamojo turto
> agentūrų skelbimus ir palyginti tokių namų nuomos kainas su butų nuomos
> kainomis ir paskaičiuoti kiek gi ta nuoma visumoje tau kainuotų
> „pigiau“, nei 2-3 kambarių buto įsigijimas. Mano giliu įsitikinimu,
> orientuojantis į rinką, tai NIEKAIP negali ir nekainuos pigiau, tačiau
> tai juk ir normalu; tam ir yra namas, kuris dauguma aspektų yra geriau
> už butą ir už tai tenka DAUGIAU mokėti.

wake up. gali, kainuoja, ir kainuos dar pigiau. galu gale, tai viskas
tampa super paprasta - pasiula ir paklausa. pasiula ko gero siuo metu
niekas skustis nebegali, lieka surasti kas artimiausiais metais bus
pajegus moketi prasomas sumas uz nuoma ir parduodamu bustu kaina. kai
kartonkes kainavo po 7klt/kv.m irgi visi aiskino, kad pigti tai negali,
nes gi zmones tiek sumokeje neparduos pigau, medziagos nepigs. ech,
nesimoke dauguma ekonomikos nei pusvalandzio mokykloj :)

> Tai turbūt būtų jaukus namukas (kiti labiau kainas žino, pakomentuotų).
> Gal net koks renovuotas su padoresniu įrengimu. Jaukus namukas, bet ne
> tavo aprašytas padorus ir *erdvus* namas su 5-6 kambariais, garažu,
> kiemu, sklypu (ne 6a), horizontu kuris atsiremia į žemę/miškus, o ne
> sodų bendrijos namukų stogus, infrastruktūra...
> Kaip matai, pažįstami tokį namuką sau statėsi ir turbūt dar statosi,
> įsirenginėja; paklausk už kiek sutiktų tau tokį išnuomoti (dabar ir
> perspektyvoje)...?

tuos kurie pazystu statesi sau ir dabar juose gyvena. jeigu nuomotu,
klausimas butu keliamas is kitos puses. t.y. kiek as jiems sutikciau
moketi. ar taip sunku ta suprasti? i priezastis KODEL nuomoja/nenuomoja
gilintis neturiu nei tikslo nei noro. bustu pila pristatyta, pilna senu.
zodziu pasiula yra. su esamu ir busimu nedarbo lygiu, su 'sviesia'
lietuvos ekonomine ateitim patys prognozuokit, kokios bus NT kainos. as
tai jau isvadas senai pasidariau ir ilziuziju pasaulyje nebegyvenu :)