Tema: Re: Absurdiskom PSD imokom uz NIEKA - NE
Autorius: Cube
Data: 2010-04-19 18:02:19
Laimis wrote:
> Paskaičiuokim (ko nemėgsti); jei (labai) optimistiškai: 100k
> susiregistruoja darbo biržoje (t.y. ~74 mln.) ir 50k drausis patys (43
> mln.).

Visu pirma paskaiciavimas, kad 100k uzsiregistruos, o 50k drausis
ziauriai optimistiskas. Surask kokia nors statistika tokiom prognozem
pagristi, nes pakolkas keliu menesiu situacija tokia -
besiregistruojanciu darbo birzoje padidejo dvigubai, o besidraudzianciu
savanrankiskai - visai nepadaugejo. Taip kad realus skaiciai greiciau
bus kokie 140k uzsiregistravusiu ir 10k besidraudzianciu.

Antra paskaiciuok ne tik papildomas pajamas, bet ir islaidas. Kiek
islaidu turesim tu 100k papildomai uzsiregistravusiu sveikatos apsaugai,
kurios jie anksciau negavo? Kiek pajamu neteksime is tu 100k kurie
gydesi ir mokejo is savo kisenes? Kiek is tu 100k netgi gaus bedarbio
pasalpa? Taip kad paemei viena skaiciu ir dar kalbi, kad kiti nemato
bendro vaizdo, va suskaiciuok kiek atsiras papildomu islaidu ir gausis
ne nezymus padidejimas, o netgi sumazejimas.

> Man jie nė kiek neprieštarauja. Darbo biržoje nesėdėsi metų metus
> (ilgainiui rasis ir saugikliai/apribojimai; neabejoju), o  iš jos išėjęs
> būsi verčiamas draustis savarankiškai.

Tai jei tie saugikliai atsirastu, tai ne situ pakeitimu nereiketu -
sudekim saugiklius kituose istatymuose, kad zmones nebegaletu gauti
nelegaliu pajamu, o vaidinti bedarbiu ir sveikatos draudimo problema
savaime isnyks. Taciau tuos saugiklius butent ir yra sunkiausia sudeti,
o deklaracijom tai gali svaistytis bet kas.

Todel mes cia ir turim geriausia kvailo dogmatizmo pavyzdi - vietoj to,
kad delioti saugiklius ir salinti reiskinio priezastis (t.y. kodel
valstybeje yra tiek zmoniu, nemokanciu sveikatos draudimo), taip
artejant prie norimo tikslo - visuotinio draudimo, mes viska darome
atvirksciai. Is pradziu paskelbiame tuscia idealistine deklaracija "nuo
siandien visuotinis draudimas, zmones bukit geri ir patys mokekit", o
paskui ziurim kaip cia sudeti saugiklius, kad ta igyvendinti. O tu
saugikliu gal niekada ir nepavyks sudeti, bet vistiek, geriau turesime
biudzete minusa, bet vaikysimes nepasiekiamo tikslo, nes ideja tai labai
gera.