Tema: Re: Absurdiskom PSD imokom uz NIEKA - NE
Autorius: Laimis
Data: 2010-04-18 15:32:57
lasaZ rašė:
> iš mano ir žmonos per metus sumokamų mokesčių sodrai galima išlaikyti
> visą kaimą tris metus. Įskaitant vaistus, maistą ir gydytojų atvežimą
> į vietą bei mokėjimą už vizitus. Tai va iš tų pinigų tie draustieji
> valstybės lėšomis ir gydomi.

Esi tuo tikras? Galbūt, galbūt. Nepamiršk skaičiuoti kiek realesniais
įkainiais, nei valstybiniai, nes kažkur skaičiau, kad (patvirtintas?)
gydytojo vizito įkainis 12 Lt/val...
(gal atsimintum kas už tiek dar dirba?)

Kita vertus, niekas specialiai neskaičiuoja, kiek tu sumokėjai PM, PVM'o
ir ką tu už tai gali gauti. Moki tiek, kiek priklauso. Todėl draustieji,
visų pirma, išlaikomi iš *bendro* katilo (kurį suneša visi dirbantieji
ir mokesčius mokantieji) nesikapstant kas yra labiau nusipelnęs ir
daugiau sumokėjęs. Galioja solidarumo principas:  pagrįstai pretenduoji
į katilo turinį (būtinąją dalį iš jo), jei solidariai moki įmokas (bent
minimalias, ne nuo pajamų).

> tuo tarpu nesuprantu kodėl turi mokėti studentė, kurią darbo biržoje
> dėl vidinio bardako tris mėnesius stumdė iš aguonų g. į žukausko ir
> atgal (užregistravo balandžio mėn) ir ji neturėdama pajamų turi
> sumokėti 216 LT, kuriuos ji turi gauti neaišku iš kur, nes gyvena
> išlaikoma tėvų, o iš pastarųjų darbą turi tik vienas.

Ją jau užregistravo? Vadinasi mokėti jai nebereikia ir ji jau
apsidraudusi. O skola liko už tą laikotarpį, kai ji nebuvo drausta? Ji
turėjo visas galimybes (nebent nežinojo; sutinku) apsidrausti valstybės
lėšomis, kaip ir tai, kad galbūt jos šeima gali/galėjo pretenduoti į
valstybės socialines pašalpas, kas irgi laiduoja sveikatos draustumą.
Ji kreipėsi laiku, bet nebuvo apdrausta laiku? (t.y. yra DB kaltė?).
Tuomet įmanoma tai įrodyti ir teisme.

Antraip -- privalai mokėti. Jau vien dėl to, kad ją išlaikantys tėvai
vargiai beišlaikytų daug didesnes išlaidas nelaimės/ligos atveju, nei
metinis jos sveikatos draudimas.
O jei dar konkrečiau, tai šią skolą ji gali išsidėstyti per kelis metus,
kai turės darbo, pasirašyti mokesčių paskolos sutartį; *neabejoju*, kad
mokesčių administratorius sutiks, nes tam jį kažkiek įpareigoja mokesčių
administravimo įstatymas...
Gali būti ir taip, kad ji besimokydama galbūt mokėjo už studijas
(paėmusi paskolą) ir norėtų šia dalimi susimažinti apmokestinamąsias
pajamas; tai ta dalis ar apskritai mokesčio permoka ir būtų padengta
sudengta su skola.
Na nėra taip, kad reikalaujama sumokėti vietoje, „prie kasos“, nors
nusišauk. Nors mokėti reikia. Reikia draustis. Būtina. Verčiama.