Tema: Re: Absurdiskom PSD imokom uz NIEKA - NE
Autorius: Laimis
Data: 2010-04-19 02:30:52
lasaZ rašė:

> paskaityk PSD įstatymą iš naujo. PSD mokestis nuo su darbo santykiais
> susijusiom pajamom yra % nuo pajamų. Tuo tarpu neturintiems pajamų
> yra "pagalvės" principas. Kad pataupyt laiko nelyskim į savarankiškai
> dirbančių apmokestinimą, bet principas ir ten panašus.

Tai dabar ir tu pradėsi? Tuzinui jau aiškinau apie tą PSD, todėl
įstatymą ir aibę susijusių aktų žinau, nes išsinagrinėjau skaitydamas ir
ne sykį. Drįsčiau teigti, kad žinau daug geriau nei pats, nes pats
nesugebi išsiaiškinti, kad tai ne PSD įstatymas, o Sveikatos Draudimo
Įstatymas.
Mokestis tiems, kurie garsiausiai bliauna (nes dirbantieji ir kiti jau
seniausiai šį mokestį moka), t.y. DB neregistruotiems bedarbiams,
besitrinantiems užsienyje be draudimo ir nesusitvarkiusiems gyvenamosios
vietos deklaravimo emigrantams ir kitiems, kurie turi mokėti jį, nes
nedirba, nevykdo veiklos, nepapuola į jokią kitą draudžiamųjų
kategoriją, yra NE NUO PAJAMŲ. Minimalus, „fiksuotas“ (kabutėse todėl,
kad tai 9% MMA, tad iš principo gali kisti, keičiant/kaitaliojant MMA),
ne nuo pajamų. Nebesikartosiu, kad su galimybe pasinaudoti valstybės
pagalba, jei mokėti tikrai nėra iš ko.

> gydausi stresą. Akupunktūra. Pora kartų metuose. Moku pats. Viskuo
> kitu rūpinuosi kasdiena. Tuo tarpu pasakyk ar šiais metais sumokėti
> pinigai sudarys sąlygas kokybiškai gydytis kokią nors rimtą ligą po
> 10 metų? Vargu.

Na, va -- akupunktūra...
Sutinku, toks gydymasis tikrai pas privatininką geresnis/malonesnis
(nors yra kas moka ir poliklinikose); čia yra jų niša: malonus
aptarnavimas, lankstus grafikas, orientacija į klientą ir t.t. Bet ką
nors esmingiau, dramatiškiau? Gali tekti ieškoti privatininko ir jo
nerasti, nes mano įsivaizdavimu jie tegriebia grietinėlę (smulkias,
lengvas, nesudėtingas, einamas ligas, operacijas, tyrimus ir toli gražu
dengia tik dalį visų medicininių paslaugų spektro, nebekalbant jau apie
kainą...
Kol kas pinigų, mokėdamas PSD įmokas, tu nekaupi. Kol kas. Todėl ar
galėsi gydytis po 10 metų (iki to laiko, manyčiau, pajudės ir tolimesnės
reformos) priklauso nuo to, kaip solidariai mokama jau dabar ir kaip
solidariai bus mokama ateityje (kad sveikatos apsaugos sistema
nedegraduotų).

> Na, tam atvejui turiu kažkokį tai gyvybės ir nelaimingų atsitikimų
> draudimą. Pasikartosiu - visą gyvenimą siekiau būti laisvas ir

Tame ir esmė -- kažkokį tai...

> pagal PSD įstatymą pensininkų sveikatos draudimą moka valstybė. tuo
> tarpu mano Sodros+PSD mokesčių užtenka sumokėti pensijas +/- 10
> pensininkų ir ko gero juos gydyti ir aš tuo džiaugiuosi.

Oooo... liberalas valstybę atsiminė. Tu laisvą vaidinsi, o valstybė
pensininkus išlaikys? Charakteringa, labai charakteringa...
Kas yra ta VALSTYBĖ? Kažkokia teta? O gal visų mūsų (solidariai)
sumokami mokesčiai? Aha...
Jei pasakyčiau, kad dešimties sirguliuojančių pensininkų gydymas per
metus kainuoja turbūt nuo ~20000 Lt, tai vis dar juos, *dešimtį*,
išlaikai...?
Skaičius ne visiškai iš lemputės: visas (skurdokas, pagal BVP dalį) PSDF
biudžetas yra kiek daugiau, nei 4 mlrd. Lt; pensininkai sudaro apie
penktadalį populiacijos, tad _nevertinant_ to, kad jie serga dažniau ir
bjauriau, jiems tiesmukiškai tenkanti fondo lėšų dalis yra ~800 mln. Lt.
Vienam pensininkui ~1300 Lt per metus...
O jei pasitaikys vienas toks (ar panašus), su gaubtinės ar tiesiosios
žarnos karcinoma su metastazėmis, tai jo metų gydymo kursas kainuoja 100
kLt...
Pasirink ir pats -- arba be abejonės keliami mokesčiai (kad jie, būtent
PSD, nebus didinami, tai garantijų jokių nėra; veikiausiai bus, arba bus
siaurinamas paslaugų ratas, atsiras priemokos), arba, bent jau pradžiai,
galų gale, sutvarkoma palaida bala, kai neaišku kas ir kaip stichiškai
draudžiasi (dėl vienkartinio poreikio, prisireikus pasigydyti,
užkraunant kitus, pagal tavo (liberalo) supratimą valstybei, kuri sumoka
už kitų draudimą, o aš laisvas...)

> JAV visą įtampa su įvedimu kilo dėl to, kad už neturtingus sveikatos
> draudimą mokės geresnes pajamas turintys. Nes jeigu būtų kaip pas
> mus, tai tenykščiai respublikonai tik rankom paplotų, tiesa bent jau
> pasirūpintų, kad nebūtų paliestos pažeidžiamiausios socialinės grupės
> - šeimos su mažom pajamom.

O tu TIKRAI domėjaisi? Nepanašu iš tokio teiginio, visiškai nepanašu...
Ten sveikatos draudimas yra/bus *privalomas*. Mokėsi arba sveikatos
draudimo įmokas, arba _baudą_ (kaip suprantu negaudamas draudimo).

http://www.kff.org/healthreform/sidebyside.cfm