Tema: Re: Absurdiskom PSD imokom uz NIEKA - NE
Autorius: T:\)
Data: 2010-04-02 09:54:13
Na ir ka gi tu cia pateikia, vmi pranesima spaudai?
Jie paskaitysi, tai pastebesi, kad jis siektiek skiriasi nuo visu kitu vmipranesimu - jame nera pateiktos nei vienos nuorodos i istatyma. O tiesiog apvaliai surasyta, paklausem, gavom atsakyma. Vienu zodziu, cia grynai politinis ejimas, kadangi negali tiesiog taip sakyti, kad nemokekite, jei nenorite, tai vinioja per aplinkui. Atseit galioja darbo sutartis, atseit vmi nezinojo kas yra draudziami, va gavo isaiskinima is ligoniu kasu, kad jie drausti. Liginiu kasos savo ruostu tyliai susistere, kad kitiems metams gaus sik tiek didesnes imokas is biudzeto. Eiliniam pilieciui viskas bus ok, va vmi suklydo, moketi nereikia.

Bet as istatymuose randu visai ka kita. :)
Pardekime nuo to, kad privalomo sveikatos draudimo istatymo 8 str. privalomo sveikatos draudimo galiojimas, 4 punkte sakoma: 4. Asmenys, nurodyti šio Įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje ir 17 straipsnio 1–7 ir 9 dalyse, šio Įstatymo 9–12 straipsniuose nurodytas paslaugas, kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, už kuriuos mokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, gauna dar vieną mėnesį po to, kai už juos nustota mokėti arba kai jie patys nustoja mokėti privalomojo sveikatos draudimo įmokas. Ši garantija neatleidžia nuo prievolės mokėti šio Įstatymo 17 straipsnyje nustatyto dydžio įmokas.
Kaip matome dirbantiems draudimas isigalioja nuo pirmos dienos, ir galioja dar menesi po to kai nustojamos moketi imokos nuo pajamu susijusiu darbo santykiais. PSD imokos mokamos nuo to kas apsimokestina sodros imokomis (cia kai su darbo santykiais). O jei esi nemokamose atostogose, tai jau sodros tai laikoma nedraudiminiu laikotarpiu, imokos nei sodrai nei psd neskaiciuojamos. Taigi nutruksta psd imoku mokejimas ir sveikatos draudimas galioja max menesi. Pagal dabar esanti paaiskinima publikai, atleidziami visi kurie buvo nemokamose (yra tikrai atveju kai zmones ne po menesi ir ne po du yra nemokamose). neribojant laiko.
Priedo, atkreipkite demesi, kad 8str. 4 punktas,sako, kad draudimo galiojimas menesiui nuo imoku mokejimo sustojimo neatleidizia nuo prievoles moketi imokas pagal 17 str. (jame isvardiniti visi kas kiek moka) Darau, isvada, kad jei nutruko darbo santykiai, arba draudiminis laikotarpis, draudimas galioja dar menesi, bet nuo tos dienos kai pasikeite tavo statusas is mokancio imokas pagal 17 str 1-2 dalis, turi vistiek susimoketi pagal 17 str kitas dalis.

Va jei man irodysite, kad zmogus isbuves nemokamose atsotogose (pvz virs menesio) teisetai atleidziamas nuo psd imoko mokejimo, o bedarbis neturejes darbo virs vieno menesio jau turi susimoketi (beje, susimoketi turi is uz ta pirma menesi, kai dar psd draudimas galiojo, tas tai 100 proc). Tai gal ir nusiraminsiu :)

T:)