Tema: Re: cia visiems Lt pilieciams taikoma?
Autorius: Laimis
Data: 2010-04-01 03:06:17
KEdas rašė:

> Laimi, skalsu šnekos. Faktas tas, kad savo IĮ, kur per metus išrašomos
> 12 sąskaitų ir panašus kiekis gaunamas iš kitur, aš net nebebandau vesti
> apskaitos, o ją patikiu samdomai buhalterei. Buhalterės gebėjimu

Tai gal ir gerai? IĮ jau toks lyg ir nevisai mikroįmonės subjektas, bent
jau apskaitos ir mokesčių atžvilgiu. Negalvoji apie IV?
Analogiškai, neabejoju, pasipiktintum ir PVM'o įstatymu (jo
reikalavimais ir peripetijomis), kuris net ir UK išrašytas talmude.
Apskaita -- *sudėtinga*, mokesčiai -- *sudėtinga* ir jei nesi buhalteris
(pagal profesiją ar iš prigimties/pašaukimo), tai geriau tokio ir
nevaidinti.

> Jei nori – gali ir jų teiginius užginčyti, bet nuo to mano buhalterija
> netaps paprastesne.

Jei pasivargintum pacituoti kuriuos būtent, tai gal ir pakritikuočiau,
nes kai kokia finansininkė (galbūt juokaudama) pareiškia, o žurnalistas
akcentuotai, rimtai  pateikia:
"Maža to, dabar kiekvienas Lietuvos gyventojas privalo gerokai daugiau
žinoti ir būti gerokai akylesnis, kad A. Kubilius nepateiktų dar vienos
staigmenos", tai ką čia galima kritikuoti...

Arba dar, perliukai:

Mokesčių konsultantė Daiva Strukovienė pridūrė, kad šiais metais pildant
deklaraciją į kompiuterį reikės ne tik atsisiųsti specialią programą,
bet dar ir mokėti ja naudotis. „Anksčiau formas būdavo galima užpildyti
be skaičiuoklės, bet šita tokia sudėtinga, kad be skaičiavimo to tikrai
nepadarysi“

Maža to, turtingesnieji sveikatą turi drausti, nepaisydami to, kad nė
nesinaudoja biudžetinių gydymo įstaigų paslaugomis, o lankosi privačiose
klinikose. „Jie todėl ir purkštauja – poliklinikos gydytojo akyse nėra
matę“, – pastebėjo D. Strukovienė.

Visa kita, tai daugumoje, iš esmės kritika VMI (išskyrus tą momentą, kad
dėl klaidų taisyti įstatymai, kaitaliota tvarka). Ir turbūt pagrįsta.
Trūksta informavimo, trūksta aiškumo, nuoseklumo, skaidrumo, nors dalis
priekaištų puikiai galioja ir ikireforminei mokesčių sistemai, bei jos
administravimui; šia prasme, nedarius nieko, nebūtų geriau.

O mokestinė košė atauš; administravimo chaosas tikrai nyks, nors
mokesčių sistemos dinamika išliks.
Bemaž neabejoju, kad per sekančius 5 metus teks turbūt dar ne kartą
keisti įvairius mokesčius, pradedant turbūt jau progresiniais.
Tai yra gana naudingas "eksperimentas", pratybos, užsigrūdinimas. Ir
geriau jau, kai jis vis dėl to įvyksta, nes nuosaikiai keitinėjant po
mokestėlį kitą visą dešimtmetį, nesupurčius, kaip dabar matyti
šlubuojančios administravimo sistemos, nepasimokius iš klaidų, esminių
(ir būtinų) mokestinių reformų nepadarysi.