Tema: Re: cia visiems Lt pilieciams taikoma?
Autorius: Vasaris
Data: 2010-03-29 20:41:51
"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:hoodfq$6d0$1@trimpas.omnitel.net...

> Apeliuojama į tai, kad tai yra _draudimo_ sistema, nes tūlas tiesiog
> nebūtų (jau yra) nepajėgus išsipirkti brangių paslaugų.

Bet jei tai yra draudimo sistema, tai kaip aš suprantu, man kaip ir TPVCAD atveju, kuris taip pat privalomas - turėtų būti teisė rinktis draudiką? Ta prasme, aš niekaip neatsisakau prievolės, tiesiog noriu kontroliuoti savo pasirinkimą. Ar tai tiesiog reiškia, kad šita teisė mūsų, kaip piliečių nebuvo apginta/išsireikalauta, ar tai reiškia, kad aš nepagaunu esmės ir turiu nuleidęs galvą susitaikyt su "PSD"?

> Tam jis ir privalomas (net ir bomžams; VISIEMS), kad visi būtų bent
> minimaliai solidarūs. Iki šiol tu mokėjai (ir) už tuos, kurie nemokėjo.

Ta prasme, todėl, kad valstybė pasakė, kad PSD privalomas visiems, staiga ėmė ir pagerėjo šio mokesčio surinkimas? Ir mentai ims gaudyti bomžus, narkomanus, ar šiaip natūralaus ūkio vedėjus, nustatinės jų tapatybę, tada vers iš kažkur sugrybauti 864 Lt? C'mon!!! :-)

> Taigi gali elementariai gydytis savo privačioje įstaigoje ir sužinosi
> kiek tai realiai (rinkoje) kainuoja, net su TLK kompensacija. Kas
> blogai? Kad nuolat reikia primokėti, todėl tenka stumdytis bendroje
> poliklinikų eilėje...?

Tai, kad negaliu PSD įmokomis sudengti savo privataus sveikatos draudimo, o poliklinikos servisas netenkina. Tuo tarpu atsinešti savo draudimo krepšelį į polikliniką nematau prasmės, nes no to jos servisas tikrai nepagerės, nes ji orientuojasi ne į mane, o į PSD tipo klientus.

> Kam? Žmonėms, kurie gaus draudimą už prieinamą kainą? Valstijoms
> (daugumai), kurių valdžia (rinkėjų pasitikėjimo mandato išraiška) sutiko
> ir nesipriešina?

Jie priešinasi, o jūs asmeniškai to nematot. Ir pasipriešinusių bus gerokai daugiau, kai sueis jų mokesčių diena, nes jie ten kiek laisviau deklaruojasi ir moka. Apskritai tai PSD iš principo neskatina rūpintis savo sveikata, jis tik skatina prastą aptarnavimą, amžinas skyles sveikatos apsaugos sistemoje, vokelius ir visa kita. Nes užtektų vieną kartą gerokai sumokėti po draudiminio įvykio, iškart kiekvienas pirma rūpintųsi savo sveikatos draudimu. Normalus tipinis amerikonas, kuris sveikatos draudimą dengia savo arba darbdavio lėšomis tą puikiai žino. O latras amerikonas, meksikonas, afroamerikonas visada ir liks savo mentaliteto lygmenyje.

> Taigi -- ATVIRKŠČIAI. Mokės (verčiami mokėti) ir tie, kurie NENORI. Kad
> ir tas tavo hipotetinis studentas, kuris nori pasibastyti savo
> malonumui, o už jo ir alike gydymą sumoki tu.

Mokės tie, kurie neturi pasirinkimo, nes jų kiti pasirinkimai buvo gyvenimiškai sąžiningi. Tame tarpe ir studentas. O kad jam arba bet kuriam kitam mokančiajam principinai nesudaramos pasirinkimas ir viskas permetama ant mano pečių - tai ir yra įvardijama sistemos yda. Tu arba priverstas mokėti be pasirinkimo, arba patenki į kategoriją, kurie turi amžiną baltą bilietą nemokėt. Bet niekaip negauni sąžiningo pasirinkimo - ar moki mažai po truputį ir mažiniesi riziką, ar visai nemoki, bet prisiimi visus nuostolius, kurie bus išieškoti iš tavęs, kada būsi sulopytas.

Kažkodėl TPVCAD'o principo čia pritaikyti niekas nemato galimybių, nors situacija 1:1.