Tema: Re: cia visiems Lt pilieciams taikoma?
Autorius: Vasaris
Data: 2010-03-28 22:36:17
"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:hoo2c7$q85$1@trimpas.omnitel.net...
> Vasaris rašė:
>
> Greitai ir efektyviai sveikatos problemos sprendžiamos už DAUG pinigų.
> Jei nepasiruošęs net tokių kapeikų susimokėti, tai apie kokią sveikatos
> apsaugą ir jos efektyvumą galima bekalbėti?

Aš nepasiruošęs mokėti už iliuziją ir nematau tam reikalo. Jūs gi argumentą statote taip - jei nepasiruošęs mokėti "kapeikas", negausi nieko. T.y. apeliuojama ne į paslaugas, o į mano uždirbtas "kapeikas", kurias įmanoma paimti. Štai kur esmė - ieškoma ką dar nugręžti, vietoje to, kad naikinti problemų priežastis.

Kad prasklaidyti iliuzijas - esu apsidraudęs savo gyvybę ir sveikatą visų kritinių ligų, traumų ir nelaimingų atsitikimų atžvilgiu savo sąskaita, ir nemažoms sumoms. Tą esu padaręs laisvu pasirinkimu. Ir jei to ne būčiau padaręs, neturėčiau čia jokios moralinės teisės ginčytis. Tačiau man ne dzin, kad nemažą sumą pinigų per metus aš turiu įmokėti į suknistą sistemą, kurios aptarnavimo lygis yra prastas, ir neturiu pasirinkimo. Jei galėčiau PSD įmokas nukreipti į savo draudimų įmokų padengimą, manau, kad tai būtų sąžininga. O štai jeigu staiga pasirodytų, kad PSD tėra "solidarumo" mokestis, mokamas mano sąskaita bomžams išlaikyti ir valstybinėms ligoninėms/poliklinikoms, kurios nesugeba dirbti rinkos sąlygomis, remti, tada staiga viskas tampa aišku ir paprasta - iškart atsistoja klausimas - kas "gamina" bomžus/narkomanus, kas išlaiko, o ne privatizuoja ligonines.

> Geriausias akstinas apsisprendimui, nors tikrai nelinkėčiau, galėtų būti
> brangesnė, nors dar ne visiškai egzotiška operacija, kurios kaina ir
> gydymas galbūt siektų 50 kLt. Tada privačiai tau pasiūlytų už kokius 100
> kLt. Labai greitai pasidarytų mielos ir bobutės ir sveikatos draudimas
> taptų labai reikalingas...

Nebijau. Kaip tik nuo tokių atvejų esu apsidraudęs. O štai elementarias paslaugas pabandžius gauti yra kokti sistema, kurioje dalyvauti nenoriu, bet alternatyvos neturiu, nes atimta teisė elgtis su savo pinigais savo nuožiūra.

> Jei kiek rimčiau, tai apsidraudus tau dalį (skirtumo tarp valstybės
> patvirtintų/kompensuojamų ir privačių įkainių) paslaugų kainos
> kompensuotų bet kokioje privačioje įstaigoje. Palygink (šias ir kitas
> gydymo paslaugas) kiek tai kainuotų neapsidraudus (kai TLK
> nekompensuoja) ir gerai pasvarstyk ar tau tas draudimas tikrai
> neapsimoka...:
>
> http://www.medcentras.lt/lt/kainos/chirurgines-operacijos-ir-invazines-proceduros/kraujagysliu-operacijos/

Tą ir dariau prieš drausdamasis. Ir pasižiūrėjau, ką draudimas dengia ir kiek. Ir palyginus su "ligoninėmis", man privatus draudimas pasirodė gausiai pigesnis, palyginus su galimybe pasigauti MRSA, ar bet kurią kitą hospitalinę infekciją, nusibaigti todėl, kad sesutė neatėjo pasižiūrėti ar kvėpuoju, arba todėl, kad kaip rimtas ligonis buvau išstumtas iš intensyvios priežiūros palatos pusiau be sąmonės, nes į ją atvežė kyšininką, kuris susimokėjo trigubai po stalu.

> Dauguma ir iš esmės, manau, kad TEIGIAMAI. Tik keletas valstijų ruošiasi

Mda. Reikia gerokai prisišnioti, kad taip teigti.

> į teismą. O daugumai amerikiečių (iki šiol dar nedraustų bene trisdešimt
> keli milijonai), tai reiškia apskritai įmanomą/prieinamą gydymą ar
> neabejotiną jo pagerinimą.

        Tai ir nesislėpkime po eufenizmais - pavadinkime viską savo vardais. Kad tai ne PSD, o socialinės sveikatos mokestis, mokamas norinčių dirbti ir savo sveikatą prisižiūrėti, tiems, kurie to nenori, ar savo valia, ar dėl sukurtų palankių aplinkybių. Ir tada viskas stoja į savo vietas - kas pasirenka savo laisva valia - tas draudimo ir neturės, o jei paskutinę akimirką prieš aniolus visgi užsinorės - turės atidirbti vėliau n-teriopai.
        Tuo tarpu tie, kurie tapo socialiai nestabilūs bomžai, narkomanai, pažeidžiamos grupės (senukai, vieniši žmonės, vienišos mamos) - pradėkime kastis prie priežasčių, kodėl jie tokiais tapo, ir stenkimės tas priežastis eliminuoti.

> Galų gale bus atsisakyta tokio nežmoniško
> absurdo kaip atsisakymo drausti dėl "turimų ligų krepšelio" ar užkeliant
> pagal tai kainą...

Vat čia tai ir yra proga valstybiniams reguliavimui pasireikšti - už diskriminavimą. Kita vertus - drausti alkoholiką nuo kepenų cirozės problemų, arba rūkantį - nuo kvėpavimo takų vėžio už tą pačią kainą - tai lygiai tokia pati diskriminacija kitų ligonių atžvilgiu.