Tema: Re: cia visiems Lt pilieciams taikoma?
Autorius: Laimis
Data: 2010-03-29 23:58:24
Vasaris rašė:

> Bet jei tai yra draudimo sistema, tai kaip aš suprantu, man kaip ir
> TPVCAD atveju, kuris taip pat privalomas - turėtų būti teisė rinktis
> draudiką? Ta prasme, aš niekaip neatsisakau prievolės, tiesiog noriu
> kontroliuoti savo pasirinkimą. Ar tai tiesiog reiškia, kad šita teisė
> mūsų, kaip piliečių nebuvo apginta/išsireikalauta, ar tai reiškia,
> kad aš nepagaunu esmės ir turiu nuleidęs galvą susitaikyt su "PSD"?

Kur gali visiškai laisvai rinktis draudiką? Net JAV jau nebe, tai apie
ką mes čia? Apie libertarizmą...?

> Ta prasme, todėl, kad valstybė pasakė, kad PSD privalomas visiems,
> staiga ėmė ir pagerėjo šio mokesčio surinkimas? Ir mentai ims gaudyti

Ta prasme tave graužia dėl "neteisybės", jei VMI bandys išieškoti iš tų,
kurie nesusimoka...?
Pats į tą kategoriją (lyg ir) nepatenki, PSD moki jau bene 14 metų;
TIKRAI mokėsi jį ir toliau, tačiau nenori ir BURBI, kad jį mokėtų visi,
kuriems taip pat priklauso jį mokėti? Ar mes vėl apie libertarizmą?

> Tai, kad negaliu PSD įmokomis sudengti savo privataus sveikatos
> draudimo, o poliklinikos servisas netenkina. Tuo tarpu atsinešti savo

Kodėl negali? Turėtų dengti gydymo išlaidas (tas, kurias kompensuoja
TLK, turint privalomąjį sveikatos draudimą). Nesigilinau, bet operacijos
ir pan. tikrai kompensuojamos, tad turėtų vaikščioti ir tavo draudimo
krepšelis. O jei jam atėjus vistiek atrodo, kad nieko negauni, nes tenka
riebiai primokėti, tai žinok jog iš tikrųjų tai reiškia ne tai, kad už
PSD nieko negauni, bet tai, kad rinkoje (be PSD) sveikata
kainuotų/kainuoja kur kas brangiau. Nepeikiu tavo pasirinkimo, bet jis
toli gražu ne kiekvienam ir TIKRAI vargiai prieinamas vidutiniam piliečiui.

> Jie priešinasi, o jūs asmeniškai to nematot. Ir pasipriešinusių bus

Dabar jau aš paklausiu -- kiek JAV yra valstijų? Ir kiek valstijų
nesutiko? Nesuprantu kaip reikia prisišnioti, kad visiškai sumaišyti
daugumą su mažuma...

> gerokai daugiau, kai sueis jų mokesčių diena, nes jie ten kiek

Kai/kaip bus, tai ir šnekėsim; aš tokiais orakulo sugebėjimais pasigirti
negaliu, o aibę priežasčių džiaugtis ta reforma vidutiniam
amerikiečiui tikrai įžvelgiu.

> laisviau deklaruojasi ir moka. Apskritai tai PSD iš principo
> neskatina rūpintis savo sveikata, jis tik skatina prastą aptarnavimą,
> amžinas skyles sveikatos apsaugos sistemoje, vokelius ir visa kita.

Čia kodėl gi? Tokia analogija pamąstymui: surink virtualiai visą savo
giminę ir paskaičiuok ar visi dirbantieji sodros įmokomis visiškai
išlaiko savo tėvus-pensininkus. Tą patį padaryk ir kitų giminių atveju
iš pažįstamų rato; beveik neabejotinai susimausi kokiam trečiam rate,
jei tik ne antram ar pirmam.
Na, konkrečiai tavuoju atveju (labiau į vidutinę, pasiturinčią klasę),
tai galbūt ir nesusimautum, bet vidurkis yra ne tokia klasė, o gyveni
visuomenėje, ar čia mes vėl apie libertarizmą...?

(apie tai, kaip draudimo sistema iš principo "neskatina" rūpintis savo
artimaisiais, bet kažkodėl garantuoja jiems išlaikymą...)

> Nes užtektų vieną kartą gerokai sumokėti po draudiminio įvykio,
> iškart kiekvienas pirma rūpintųsi savo sveikatos draudimu. Normalus

Taigi jau berods sutarėm. Tu neišsimokėtum. NEIŠSIMOKĖTUM. Ne konkrečiai
tu, o vidutinis gyventojas (nebekalbnt apie skurdesniuosius).
Ir taip mano tas, kuris neabejoja tūlo tautiečio sąmoningumu gavus 10
kLt sąskaitą po gydymo, nors tas tūlas (arba bomžas, narkomanas; tokiu
būdu turėtų būti nesunku juos priversti rūpintis savo sveikata ir tai
yra kur kas "rimčiau", nei versti juos sumokėti 72 Lt per mėn...)
tautietis nesuvokia už ką jis temoka 72 Lt per mėn. ir bene pagatavas
langus daužyti...?

> Mokės tie, kurie neturi pasirinkimo, nes jų kiti pasirinkimai buvo
> gyvenimiškai sąžiningi. Tame tarpe ir studentas. O kad jam arba bet
> kuriam kitam mokančiajam principinai nesudaramos pasirinkimas ir
> viskas permetama ant mano pečių - tai ir yra įvardijama sistemos yda.

Iki šiol (netaikius įstatymo) tu mokėjai (ir) už tuos, kurie nenorėjo,
nematė reikalo prisiimti solidarios atsakomybės už sveikatos draudimą.
Dabar gi, jie verčiami būti atsakingi, taip pat, kaip ir tu. Tai niekaip
nesuprantu kokią tu čia permetamą atsakomybę ant savo pečių matai, jei
iš tikrųjų viskas vyksta PRIEŠINGAI?

> Kažkodėl TPVCAD'o principo čia pritaikyti niekas nemato galimybių,
> nors situacija 1:1.

Kuria prasme? Kad gali rinktis draudėją?