Tema: Re: cia visiems Lt pilieciams taikoma?
Autorius: Ričardas Čepas
Data: 2010-03-30 08:06:53
Vasaris wrote:

> Tai kame problema? Mane sulopo ir iš manęs išsiieško. Viskas paprasta ir sąžininga, atitinkami pasirinkimai. Čia analogiškas sprendimas, kaip šiukšlių mokesčio rinkimas nuo būsto ploto - nesugeba susitvarkyti su gyventojais, išsiregistruojančiais lauk iš savo būstų, tai kad nespręsti faktinės problemos - surandamas apėjimas, tačiau toks, kuris su faktiniu apmokestinimo objektu, niekaip net nekoreliuoja.

Problema, kad išieškoti nėra iš ko, jei pacientas pakankama suplyšęs ir
didelė tikimybė, jog jį reiks priduoti į morgą arba neįgalumo komisijai.
Arba jis jau nedarbingo amžiaus. Arba dar negreit bus darbingo. Iš
verslo pozicijų, jo dažnai neverta lopyti. Jūs dabar kaip suprantu
darbingas, sveikas, viskas ok, ir įsivaizduojat jog taip bus vos ne
visada ir visiems taip yra. Bet įvertinkit savo gyvenimą nuo 0 mėn iki
80 metų tarkim, kiek jūs laiko iš viso to galėtumėt mokėti bent kokias
rimtesnes įmokas.

> Būtent tokiu. Ir taip, praėjau sveikatos tyrimus, pildžiau anketas ir sukau visą procesą. NE TURISTAMS.

Kas dabar LT tokiu draudžia? Ir susitarėt, kad draudimas galios iki xxx
metų amžiaus, o įmokos išliks proto ribose? Ir padengs visas paslaugas,
vaistus ir procedūras, kurių reikės? Ar tik kai ką, o dėl likusių vis
tiek juk PSD ir Sodra yra?

> Įmokomis rūpinasi tiesioginis debetas. Jei prames - pasidžiaugs teisininkai, galėsiantys nugręžti draudimą.

Žinot JAV ta sistema jau atidirbta, pakels pvz. tavo anketas ir tyrimus,
suras kad kažką praleidai tipo netyčia, apgavai draudimą vadinasi, na ir
galės teisininkai džiaugtis uždarbiu. Bet jei reikės mokėti ir
teisininkams su nekokia perspektyva laimėti, ir medikams vienu metu, tai
aš nepavydžiu.

> Tai kad jau dėkui, esu išsisprendęs, apart PSD įskaitymo. Kad brangu - taip. Bet kad brangiau nei sveikata - tai jau ne.

Aš negirdėjau apie tokį privatų sveikatos draudimą, kuris dengtų viską,
ko reikia. Visada yra ilgiausias sąrašas išimčių ir apribojimų, kurie
klientui gali kainuoti neribotą sumą.

> Kaip ir nebuvo reikalo. Jei pvz.: nedraudžia tam tikrų ligų, kurios, tarkime, yra susijusios su tam tikru gyvenimo būdu - tai man atrodo normalu - juk draudimo esmė drausti nesistemines rizikas. Jei jie draustų rūkorius nuo kvėpavimo trakto vėžio, manau pirmieji elementariai mestų rūkyt, nes tabako produktams neliktų $

Rūkoriams yra atskira taksa, ir taip, tabako rūkymas ten didele dalimi
išgyvendintas, bent jau palyginus su Rytų ar Vidurio Europa. Bet jei
įsivaizduojat, jog visi sveikuoliai, tai labai klystat, tam reikia kažko
daugiau, nei grėsmės, jog draudimo įmoka padidės kažin kada nežinia kada.

Nedraudžia ten nuo milijono dalykų, kuriuos tingiu net vardinti, per
daug jų. Kitą sykį skaitai, ir galvoji, o ką toks draudimo polisas X
išvis galėtų apmokėti :/ Kuo mažiau dalykų draudimas dengia, tuo jam
daugiau pinigų lieka, jam nesvarbu jūsų gyvenimo būdas pats savaime, o
tik rizika apmokėti dideles medicinos paslaugų sąskaitas.

> Na ir? Motorinis biuras TPVCAD'e gi irgi dengia "morgo" atvejus, ir ką? Bet turbūt visi matome, kokią dalį reikia atseikėti draudikui, kokią - morgo palaikytojams.

JAV nedengia. Čia jau būtų iš serijos (ne)mokslinė fantastika persimetus
  nuo komunizmo dogmų prie libertalizmo dogmų. Per daug visko reiktų
dengti. Na dengia būtinąją pagalbą, t.y. kai atveža visai suplyšusį į
ligoninę, tai neturi teisės išmesti, nors nėra draudimo ir kažin ar
klientas turės pinigų vėliau pateiktoms sąskaitoms apmokėti, pvz. $40
000 už eilinę apendicito operaciją. Aišku galiausiai kaina pakyla
mokiems klientams. Bet tai čia man neatrodo labai racionalus ir pigus
sprendimas, leisti visiems valkatoms ir bankrutavusiems piliečiams
naudotis ligonine nemokamai, kai jau tikrai blogai, ir neleisti pas
paprastą gydytoją, kuris problemą sutvarkytų žymiai pigiau, kol ji
neįsisenėjo.

Medicinos paslaugų sąskaitos ten yra viena dažniausių bankroto
priežasčių, daliai žmonių draudimas neprieinamas dėl kažkokių
egzistuojančių ligų arba kaina neįperkama. Medicinos paslaugoms
išleidžiamai procentiškai turbūt daugiausia pasaulyje, rezultatas vos ne
kaip trečiajame pasaulyje. Didesnė dalis partinių veikėjų iš abiejų
pusių patys supranta, jog kažką reikia keisti arba geruoju nesibaigs,
tik nepasidalina, kam atiteks laurai, kaip reformų autoriams.

> [...]
>
> Dėl senukų - tai ir pats supratate, kad gerokai užlankstėte ir visai ne į temą ir aš neturėjau omenyje visos aibės, o tik tuos, kurie neturi tiesioginių gyvų palikuonių, galinčių juos remti. Nes juk blaiviai visi suprantame, jog dabartinis tų pačių senukų padengtas mūsų lėšomis PSD yra ne todėl, kad jie tiesiogiai užsidirbo ir išsaugojo (tiksliau politiniai poslinkiai viską iš jų nuraškė), o todėl, kad dabartinė mūsų ir pasaulinė ekonomika, net ir nevertinant trumpų duobių, yra perteklinė iškastinių išteklių sąskaita. Kitu gi atveju tie patys senukai geriausiu atveju turėdavo savo šiltą krosnį ir šancą į sąžiningą karšinimą. Priešingu atveju - visi puikiai žinome šimtmečio senumo gyvenimo trukmės statistiką. Ir čia ne mano žiaurus taškinis požiūris į situaciją, o tai realybė, kurią pamirštame, nes nevertiname daugiau kaip dieną atgal arba dieną pirmyn.

Na kaip ne į temą, aš sakyčiau labai į temą, nes senukai yra ir niekur
nedings, kodėl juos reiktų ignoruoti?

> Galiausiai, aš dėl PSD draudimo pasirinkimo turėjau omenyje tik naujus jos dalyvius, arba tuos, kurie dar nėra pasiekę pensijinio amžiaus ir gali aktyviai dalyvauti sistemoje, vienais ar kitais principais.

Nėra LT privataus sveikatos draudimo sistemos, tai čia truputį
fantastika gaunasi. Vos ne vienintelė šalis, kurią žinau su bent iš
dalies pilna privačių sveikatos draudimų sitema, tai JAV. Ir nieko labai
gero iš to jiems nesigauna, niekad negali būti tikras, kad tas privatus
draudimas apmokės sąskaitą, arba kad jis išliks po dešimtmečių. Nes
tarkim jaunam žmogui statistiškai draudimo rizika nedidelė, draudimas
mielai renkasi įmokas, bet tai realiai draudimo laikas turėtų būti ne
mėnuo ir ne metai, o visas gyvenimas, ir čia jau per ilgas laikotarpis
gaunasi, jog privati organizacija tinkamai pasirūpintų, jai tas
neapsimoka. Labiausiai apsimoka rinktis įmokas iš mažos rizikos klientų
sukuriant geriečių iliuziją ir mesti lauk klientus, kurių rizika
padidėja dėl amžiaus ar ligų, ar prikurti aibę išimčių, ir teisinių
metodų tam galima surasti ir randa. Didelė organizacija visada gali
pasamdyti geresnius teisininkus ir prastumti jai reikalingas įstatymo
pataisas, nei pavienis klientas, jūsų kaip kliento šansai artėja į nulį.

Teoriškai fantazuojant, gal ir galima būtų sukurti idealią sistemą,
atitinkančią šiai dienai madingas ideologines dogmas, na jei būtų
nepaperkami ir labai protingi įstatymų kūrėjai, kažkas tuos įstatymus
dar ir vykdytų, ir t.t. ir pan. Bet jei iki šiol tas niekam ir niekur
padoriai nepavyko, tai matyt ir LT nepavyks. Nereikia rodyti į civilinės
atsakomybės draudimus, nes sveikatos draudimas gausiai sudėtingesnis
dalykas.