Tema: Re: Rusija sprendzia, kaip gelbeti skolininkus
Autorius: Eimis
Data: 2009-11-19 21:22:19
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:he3elo$2dg$1@trimpas.omnitel.net...
> Kartais elgiamasi vienaip ar kitaip todėl, kad toje situacijoje
> nesugalvojama nieko geriau.

Nežinau kaip jūs, bet aš tai visiškai blaivai žinau ir elgiuosi geriau, nei
šioje situacijoje galėčiau elgtis tikėdamas, kad nieko negaliu sugalvoti
geriau.

> Galima sakyti kad neteisinga visus po truputį apvogti.

Tai nėra neteisinga. Tai neoptimalu. Ir ne tik apvogiamajam, bet ir
apvogiančiajam. Visa ekosistemoje yra normali populiacijos dalis,
altruistiška populiacijos dalis ir parazitiška populiacijos dalis. Didžiąją
dalį dabartinės vyraujančios kultūros atstovų be didesnio klydimo galima
pripažinti parazitais. Ir aš ne kaltinu kažkokios tolimos hipotetinės
grupės, taip "eksportuodamas kaltę", nes realiai reflektuodamas tokiam
skirstymui galiu priskirti ir save. Primenu apie mastelį - pagal lokalų
optimumą aš galiu būti labai geras altruistas, arba tipinis vidutinis
atstovas, bet tai nereiškia, kad toks esu ir globalesniame kontekste.

> Galima sakyti kad neteisinga, kai vienas paveldėja daug turto ir gali visą
> gyvenimą jį leisti nieko nesukurdamas, o kitas turi viską susikurti pats.

Atsiprašau, bet ar jums teko ką nors paveldėti? Nes man tai neatrodo, kad aš
paveldėjęs turtą visą gyvenimą jį galiu leisti, nes turtas reikalauja labai
daug priežiūros, puoselėjimo, saugojimo. Kaip minimum nuo dirbtinės
infliacijos ir gamtos jėgų, nelaimingų atsitikimų. Jei jūs kalbate apie
švaistantį turtą pilietį - tai jokios problemos. Tai idealu. Kuo jis daugiau
išvaistys, tuo jis daugiau atiduos kitiems, jam liks mažiau. Tai geras
elgesys sistemai, bet ne jam. Didesnė problema yra tie egzemplioriai, kurie
paveldėję daug, nori dar daugiau, o norėdami dar daugiau, nori atimti iš tų,
kurie išvis nieko neturi.

>Pvz. turto mokestis ir pinigų dauginimas nenaudingas tiems, kas jų turi.
>Juk atiminėja jo teisėtą turtą! Bet galbūt tas žmogus turi neblogų
>sugebėjimų ir visuomenė taip priverčia jį kažką kurti, jei jis nenori kad
>tie turtai palaipsniui ištirptų.

Jūs nežinote elementarios korporacinių mokesčių taisyklės. O ji itin
paprasta - kuo didesnė korporacija ir jos apyvarta, tuo santykinai mažesnius
mokesčius ji sumoka. Ir tai yra realybė. Todėl pinigų dauginimas ir turto
mokestis stovi ne skriaudžiamojo pusėje, kaip kad jums atrodo, o būtent
skriaudėjo. Nes pastarasis turi visą plejadą priemonių, kaip iš to
išsivynioti.

> Žmogus gyvena visuomenėje ir turi taikytis prie jos interesų. Jei
> visuomenė nuspręs kad koks nors ponas nedaro nieko naudingo, o tik
> parazituoja jos sąskaita, ji gali nuspręsti nebegerbti jo nuosavybės.

Esmė būtų visiems nariams matyti šitą sistemą, kaip randasi opresija, kyla
revoliucija/karas, nuverčiama tvarka, tvarkdariai vėl tampa nekenčiamais
ponais, ir ydingas ratas užsidaro. Vėliau pradeda atrodyti, kad "taip visada
gyvenome, nuo praamžių, kad tai dėsnis". Ne, tai nėra dėsnis. Tai nestabili
konfigūracija, kurią laikinai leidžia pereikvojanti savo galimybes kultūra.
Keista, kad visi supranta teiginį, kad reikia gyventi pagal galimybes, iki
tol, kol kas nors pakužda, kad gali apsimesti, kad taip nėra.

> O monopolijų atveju gal netgi dar neteisingiau. Labai talentingas ir
> darbštus verslininkas sukūrė savo verslą, sąžiningoje rinkos kovoje
> nugalėjo konkurentus, o staiga bac - jam griežtos sankcijos.

Joks išties talentingas verslininkas niekados gyvenime nesieks monopolijos.
Nes talentas nėra megalomanija. Talentingas verslininkas užsiima verslu
realizuodamas save, kaip asmenybę (galbūt papildomai naudodamas verslą
siekti kitų jam svarbių tikslų). Neturėdamas konkurentų - niekados neturėsi
į ką lygiuotis, pamatyti, kaip tą daro kiti, gauti kitos patirtis.. O jeigu
taip netyčiom gaunasi, kad susidaro natūrali monopolija, tai tokia
konfigūracija yra meta-stabili, ir paprastai greitai išyra.