Tema: Re: Rusija sprendzia, kaip gelbeti skolininkus
Autorius: RaR
Data: 2009-11-19 13:53:12
>Tai asmens bankroto įstatymas būtų tam, jog pristabdyti bankų išduodamų
>paskolų srautą? Bent jau taip išeina iš paties pamąstymų. Tai kur tada
>logika? Bankai ir taip beveik nebedalina dabar paskolų, prieš porą metų
>tai būtų buvę labai tikslinga, o dabar tai užveržtų ir taip vos lašantį
>paskolų kranelį. O įvertinus tokio įstatymų priverstinį skolų nurašymą
>tam tikram procentui skolininkų, jis net lašėti nustotų.

Manau, kad šiuo metu tas įstatymas vargu ar labai paveiktų bankų kreditavimo politiką. Pagrindiniai bankų nuostoliai dėl įmonių - akcinių bendrovių paskolų, o joms bankroto įstatymas jau seniai veikia, o ir šiaip jos rizikuoja tik akciniu turtu. Asmens bankroto įstatymas tik praplėstų apsaugą individualiems asmenims ir ūkininkams. Dėl bijojimo, tai privataus asmens baimė paprastai didesnė. Pradėdamas verslą jis rizikuoja likti be kelnių. Bankai gi, kaip jau rašiau, savo būsimus nuostolius gali daugiau mažiau statistiškai įvertinti, ir baimę išsduoto paskolas gali kompensuoti uždėdami kokį palūkanų procentą. O kas naudingiau ekonomikai - ar procentu mažesnės palūkanos, bet daug mažesnis potencialių verslininkų kiekis, ar procentu didesnės, bet didesnis potencialių verslininkų kiekis - galima diskutuoti.

>Pala, kokiame mes grupse diskutuojame? O.psichologija ar o.economics?
>Siūlai vyriausybei elgtis taip, jog ekonomika sugriūtų galutinai, bet
>užtat trumpam psichologiškai bus patenkinti keliasdešimt tūkstančių
>skolininkų? Rinkimai jau čia pat?

Dėl poveikio ekonomikai, tai jau rašiau, kad nemanau, kad ji dėl to įstatymo galutinai sugriūtų. Dėl psichologijos, tai esu įsitikinęs kad ji ir ekonomika yra tiesiog neatsiejamos.

>Čia viską gražiai ir teisingai rašai, tik neaišku kaip tai susiję su
>asmens bankroto įstatymu. Socialinė praraja visuomenėje tarp skurdžiai
>gyvenančių ir labai turtingų neišnyksta akimirksniu, tai ilgas ir
>nuoseklus procesas. Revoliucijos jame per naktį, įvedęs naują, kad ir
>teigiamą įstatymą, bet visiškai ne laiku, neįvesi.

Na, čia vienas iš žingsnių pasiekti, kad mažiau žmonių liktų be kelnių ir be vilties.