Tema: Re: kaip dragint su dyzeliu?
Autorius: nagi kagi
Data: 2010-05-21 23:19:41
Kitaip ir negali buti.. Palaikydamas maksimalia variklio galia ir 
nepamirsdamas metyt begius, gausi ne ka kita kaip maksimalu torka 
ratuose ir atvirksciai. Elementarus energijos tvermes desnis.


On 05/21/2010 09:51 PM, bomanz wrote:
> Aš truputį pagalvojau ir pastebėjau tokį dalyką.
>
> Tarkim variklis sukasi 6000aps ir duoda 100Nm torko. Jei prijungsim
> reduktorių (greičių dėžę), kuris apsukimus sumažins 2 kartus, greičių
> dėžės išėjime gausim 3000aps ir 200Nm torko. Jei apsukimus sumažinsim 3
> kartus, turėsim 2000aps ir 300Nm torko. Šis dėsnis galioja įvairose
> žemės rutulio vietose, mėnulyje, Marse ir tikriausiai visoje Paukščių
> Tako galaktikoje.
>
> Įdomus pastebėjimas tas, kad visais trim atvejais sandauga apsukimai
> kart torkas lieka pastovi! Tai jau seniai pastebėjo protingi žmonės ir
> sandaugą pavadino galia. Galia gali būti matuojama vatais, kilovatais,
> arkliais, kibirais per minutę ir kitokiais matavimo vienetais. Tam, kad
> gauti kilovatais sandaugą apsukima kart torkas dar reikia padauginti iš
> kažkokios tai konstantos į kurią įeina skaičius PI, sekundžių skaičius
> minutėje ir dar kažkas.
>
> Taigi jeigu turime dvi idealiai sferines mašinas idealiame vakume su
> idealiais vairuotojais ir idealiai vienoda torko kreive visada laimės
> automobilis su galingesniu varikliu. Visiškai nepriklausomai nuo to,
> kokio dydžio torką išvysto variklis. Svarbu tik torko ir apsukimų
> sandauga. Šiaip jei turėsim galvoje, kad torką ratuose padalinus iš rato
> spindulio metrais gauname mašiną į priekį stumiančią jėgą niutonais,
> visa likusią informaciją rasime maždaug 7 klasės fizikos vadovėlyje.
>
> Realybėje viskas sudėtingiau. Torko kreivė netiesinė. Bėgių perdavimo
> skaičiai ne visada tinkamai parinkti. Sinchronizatoriai būna sudilę ir
> bėgis nenori jungtis.
>
> Nors jei variklis benzininis su daug vožtuvų cilindrui, jo torko kreivė
> prie didelių apsukimų krenta mažai ir greičiausiam įsibegėjimui reikia
> paprasčiausiai sukti iki redlaino. Arba beveik iki redlaino. Manau
> daugiau įtakos turės sugebėjimas greitai perjungti pavaras :)