YZF wrote: > > "bomanz" <kazkur@taj.ten> wrote in message > news:ht66so$tso$1@trimpas.omnitel.net... >> YZF wrote: >>> >>> "bomanz" <kazkur@taj.ten> wrote in message >>> news:ht653a$rui$1@trimpas.omnitel.net... >>>> CodeC wrote: >>>>> On 05/19/2010 02:22 PM, YZF wrote: >>>>>> As kadangi jodinejau t.y. gainiojau visokius dyzelius irgi, tai galiu >>>>>> pasakyti kad sukti reikia iki 4k t.y. iki to tasko kur gamina >>>>>> daugiausiai arkliu. Bus gerai. >>>>>> >>>>>> Jeigu koks biturbo pats naujausias variantas tai buna kad prisireikia >>>>>> sukti iki kokiu 4.5-5 bet cia jau priklauso konkreciai nuo modelio. >>>>>> >>>>>> Tik kadangi pas dyzeli dx momento yra ir prie zemesniu apsuku tai >>>>>> didelio skirtumo ar suksi iki 4 ar iki 3.5 nebus tuo tarpu pas >>>>>> benza jau >>>>>> butu didesnis skirtumas analogiskose apsukose (ne tose paciose >>>>>> zinoma) >>>>>> t.y. benza reikia grezti iki redlaino be stabdziu >>>> >>>> Svarbiausia drage žinoma torkas. >>> >>> Svarbiausia drage ir torkas ir apsukos. Gali tureti daug torko bet >>> jeigu nera apsuku tai nebus gero laiko. >>> >>> Konkretus pvz dyzeliniai ir benzininiai analogiski auto. a4 1.9tdi >>> turi daugiau torko negu a4 2.0 benzas bet nuo 0 iki 100 pastaroji >>> isibegeja greiciau. >> >> Man va truputį įdomu, o tu sekantį sakinį skaitei? Ten kaip tik apie >> tai :) >> > > skaiciau bet ilgo begio idejimas nelabai gelbsti dideli torka turinti > varikli nes galiausiai, ratuose jis buna mazas :) Tai mazas torkas ir > negelbsti. > > Geriau tada padidinti rato sukimosi greiti ne per transmisija o per > apsuku didinima. Sukimo momentas islieka toks pats arba vos vos mazesnis > negu idejus ilgesni begi (po tokio ilgo begio momentas sumazeja daug > daugiau negu po apsuku pridejimo). > > daug torko + ilgos pavaros < mazai torko + daug rpm Aš truputį pagalvojau ir pastebėjau tokį dalyką. Tarkim variklis sukasi 6000aps ir duoda 100Nm torko. Jei prijungsim reduktorių (greičių dėžę), kuris apsukimus sumažins 2 kartus, greičių dėžės išėjime gausim 3000aps ir 200Nm torko. Jei apsukimus sumažinsim 3 kartus, turėsim 2000aps ir 300Nm torko. Šis dėsnis galioja įvairose žemės rutulio vietose, mėnulyje, Marse ir tikriausiai visoje Paukščių Tako galaktikoje. Įdomus pastebėjimas tas, kad visais trim atvejais sandauga apsukimai kart torkas lieka pastovi! Tai jau seniai pastebėjo protingi žmonės ir sandaugą pavadino galia. Galia gali būti matuojama vatais, kilovatais, arkliais, kibirais per minutę ir kitokiais matavimo vienetais. Tam, kad gauti kilovatais sandaugą apsukima kart torkas dar reikia padauginti iš kažkokios tai konstantos į kurią įeina skaičius PI, sekundžių skaičius minutėje ir dar kažkas. Taigi jeigu turime dvi idealiai sferines mašinas idealiame vakume su idealiais vairuotojais ir idealiai vienoda torko kreive visada laimės automobilis su galingesniu varikliu. Visiškai nepriklausomai nuo to, kokio dydžio torką išvysto variklis. Svarbu tik torko ir apsukimų sandauga. Šiaip jei turėsim galvoje, kad torką ratuose padalinus iš rato spindulio metrais gauname mašiną į priekį stumiančią jėgą niutonais, visa likusią informaciją rasime maždaug 7 klasės fizikos vadovėlyje. Realybėje viskas sudėtingiau. Torko kreivė netiesinė. Bėgių perdavimo skaičiai ne visada tinkamai parinkti. Sinchronizatoriai būna sudilę ir bėgis nenori jungtis. Nors jei variklis benzininis su daug vožtuvų cilindrui, jo torko kreivė prie didelių apsukimų krenta mažai ir greičiausiam įsibegėjimui reikia paprasčiausiai sukti iki redlaino. Arba beveik iki redlaino. Manau daugiau įtakos turės sugebėjimas greitai perjungti pavaras :) > > :) > > > >