Tema: Re: kaip dragint su dyzeliu?
Autorius: YZF
Data: 2010-05-19 18:20:11
"CodeC" <co@coco.cc> wrote in message 
news:ht0sf6$81c$1@trimpas.omnitel.net...
> On 05/19/2010 05:16 PM, YZF wrote:
>> Kuo daugiau torko tuo geriau. Klausimas tik kas darosi su apsukomis ir
>> kur jos randasi. Geriausia kai labai daug torko ir labai daug apsuku
>> tada buna geriausia. O kai daug torko ir mazai apsuku vs mazai torko ir
>> daug apsuku tai ir reikia ziureti i kreives ir begiu perdavimus
>>
>
> tik reik suprasti, kad transmisijos perdavimo koef. vienodas ir torkui ir 
> apsukom.
> drago tikslas yra kuo greiciau 'surinkti' didesnes apsukas. tai tiesiogiai 
> priklauso nuo variklio sukimo momento, kuo jis didesnis, tuo ratam 
> lengviau nugalet i judejimo krypciai priesinga puse nukreipta sunkio jega 
> (ir trinties iskaitant nuostolius). tai reiskia, kad kuo mazesnis sukimo 
> momentas, tuo daugiau laiko prireiks surinti toms apsukoms, is ko nesunku 
> suprasti, kad drago trasa isveiksi per ilgesni laika.
>

Cia viskas yra primityvi tiesa. Bet tai ne viskas.

Aisku, kad kuo daugiau torko, tuo geresnis pagreitis. Bet visa esme yra tame 
jog tam tikru momentu torkas _krenta_ bet arkliai (ir apsisukimai) vistiek 
dar_dideja_ t.y. torko mazejima kompensuoja didejantys apsisukimai ir 
bendroje sumoje arkliai yra didesni prie didesniu apsuku. Kai jau pasiekiama 
ta riba kai sukimo momento mazejimas pasidaro toks didelis kad net apsuku 
didejimas jo neatsveria, tada krenta ir arkliai ir tada jau nera prasmes vis 
dar didinti apsukas nes bendras galingumas tik mazeja.

Taciau yra nedidele isimtis, kuomet vistik verta dar siek tiek didinti 
apsukas 'i minusa": kai skirtumai tarp begiu yra dideli ir po begio 
perjungimo apsukos nukrenta labai zemai ir galia gaunasi labai maza.Tokiu 
atveju, priestai, reikia ilgiau palaikyti apsukas "i minusa" kad 
automatiskai po begio perjungimo jos butu siek tiek didesnes negu paprastu 
atveju. O didesnes apsukos = daugiau galios "nuo tos apsuku vietos"

Bet kuriuo atveju viskas sukasi ne apie torka o apie max arklius, nes 
pagreiti sudaro ne tik torkas bet ir apsukos (kadangi apsukos tiesiogiai 
itakoja km/h didejima). Kitaip tariant tu gali tureti labai dideli torka bet 
jeigu variklis sukasi tik iki 2000rpm tai koks is to torko tolkas? Pasuki 
iki 2000rpm ir jungi i kita begi (kuris automatiskai torka mazina 20% ar 
pan) kai galetum su tuo paciu zemesniu begiu sukti iki 3000rpm turedamas tik 
10% torko nuostoli.



>>
>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message 
>> news:ht0r34$5m9$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Na gal ir taip, nesvarbu kokia ta auto masė, vis tiek prie didesnio
>>> torko smarkiau greitės. Jeigu nepasitikima pojūčiais, turbūt,
>>> perjunginėti bėgius reikėtų tada, kai perjungus į aukštesnę pavarą iš
>>> karto bus maksimalus torkas.
>>>
>>>
>>>
>>> "YZF" <yzfas_trinti@centras.lt> wrote in message
>>> news:ht0o5s$vmm$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>
>>>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message
>>>> news:ht0l8c$puh$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> Bet tai nuo mašinos svorio juk irgi priklauso?
>>>>
>>>> Nuo masinos svorio priklauso pagreitis. Kuo sunkesne tuo jis letesnis.
>>>>
>>>>> Kas kad tu žiūrėsi į tą torko maksimumą, jei variklio ir prie didesnių
>>>>> apsukų auto svoris praktiškai nestabdys?
>>>>
>>>> Nelabai suprantu ka tu cia nori pasakyti....?
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> "YZF" <yzfas_trinti@centras.lt> wrote in message
>>>>> news:ht0kih$oih$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>
>>>>>> "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message
>>>>>> news:ht0k7n$nrv$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>> Aš nesuprantu ką čia filosofuoti - geriausiai praktika parodys.
>>>>>>> Šiaip,
>>>>>>> be
>>>>>>> abejo, greičiausiai važiuosi kai greičiausiai ratai suksis - tai
>>>>>>> yra kai
>>>>>>> variklis bus ties redlainu.
>>>>>>
>>>>>> Sitas dalykas tinka top speedui. Ne dragui.
>>>>>>
>>>>>>> Praktiškai riboti gali tik jei pradedant važiuoti ties redlainu
>>>>>>> neužteks
>>>>>>> torko mašiną į priekį stumti,
>>>>>>
>>>>>> Jeigu neuzteks torko, tai redlaino niekada ir nepasieks. Klausimas
>>>>>> siuo
>>>>>> atveju butu kiek jo uzteks. Jeigu daug uzteks - tada sukti iki
>>>>>> redlaino,
>>>>>> bet
>>>>>> jeigu jo vos vos uzteks, tada iki to redlaino labai ilgai eis ir
>>>>>> laikas
>>>>>> bus
>>>>>> shvaistomas (dyzelio atvejis).
>>>>>>
>>>>>>> jei ties tam tikromis apsukomis torkas bus per didelis >sankabos
>>>>>>> sukibimui,
>>>>>>> ar ties tam tikromis apsukomis torkas bus per didelis ratų
>>>>>>> sukibimui. Jei
>>>>>>> variklis >pakankamai galingas, sankaba stipri, ratų sukibimas
>>>>>>> geras, >o
>>>>>>> mašina lengva - tada redlainas, kitu atveju mažini apsukas,
>>>>>>> atsižvelgdamas
>>>>>>> į silpnas vietas.
>>>>>>
>>>>>> Reikia ziureti i torko kreive (ir ag, kad greiciau ir patogiau butu) 
>>>>>> o
>>>>>> taip
>>>>>> pat i perdavimo santykius (begius).
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> "HDi" <ner@mailo.nena> wrote in message
>>>>>>> news:ht0flk$f0e$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>> Sveiki guru,
>>>>>>>>
>>>>>>>> vat sedziu ir galvoju kaip cia reik taisyklingai isspauust maximuma
>>>>>>>> drage
>>>>>>>> su
>>>>>>>> turbo dyzeliu, ar kociot iki redline'o ar sakykim ties 3ooo mest
>>>>>>>> begius?
>>>>>>>> kaip cia yra teisingai?
>>>>>>>>
>>>>>>>> keli drageriai rekia issijuose mink iki 5k,o as jiem sakau kad
>>>>>>>> nesamone.
>>>>>>>> Tai
>>>>>>>> sakau pasikluasiu tautos expertu ir visokiu masinu jodinetoju
>>>>>>>> nuomones.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ypac domintu kazkokio zmogaus kur viska jis ten prajodinejes
>>>>>>>> nuomone.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>
>