Tema: Re: Lasiniu deginimas + maistas
Autorius: bzik
Data: 2009-05-28 12:27:09
o as sakyciau, kad sportas, grozis, ir visa kita - elementari komercija,
ivilkta i ideologija. Paimkim vaizdeli LT 100m. atgal. Eilinio zmogaus
gyvenime buvo labai daug darbo ir mazai pinigu. Geriausiu atveju jis turejo
viena polaisve diena (sekmadienis). Kunai buvo treniruoti darbu, o ju rodyt
mados nebuvo. Vienintelis pasimaivymas demesio atkreipimui, tai gal kiek
grazesnis rubas isejimui i zmones ar grakstesni judesiai geguzinej :)
Su didejancia industrializacija ir persikelimu i miesta darbo laikas tampa
normuotu (dirbi nuo-iki). Santykis darbo laikas/pinigai pradeda keistis
pinigu naudai. Ju vis daugeja, o laisva nuo darbo laika reikia kazkur leist.
Barai, restoranai, rungtynes, sokiai.... Atsiranda poreikis graziau atrodyt,
but nebe kaimieciu ir tam jau kiek daugiau galimybiu. Formos praradimas
pastebimas tik tarp gerai pavalganciu.
O ju su metais daugeja, nes anksciau tik sventems ir sunkiam darbui buvusi
mesa ir kitokios gerybes apie 70-uosius tampa vos ne kasdieniu patiekalu.
Maisto trukuma keicia perteklius, skaidulinius angliavandenius cukrus ir
t.t. Plius atsiranda TV. Fizinio judejimo vis maziau (ka puikiai iliustruoja
dabartiniai vaikai, persede nuo dviraciu prie kompu). O graziu kunu per mass
media vis daugiau. Vieni i tai spjauna, kiti bando siekt panasumo. I
siekianciuosius susiorientuoja gamybininkai ir prekybininkai. O tada belieka
periodiskai plaut smegenis apie tai, kaip turetum atrodyt, kaip elgtis,
kokia veikla madinga ir pan.
Jei paklaustum, kiek sporto klube lieja prakaita del sveikatos ar geros
savijautos, ir jei butu imanoma gaut nuosirdu atsakyma, manau tokiu butu
vienetai. Didzioji dalis samoningai arba ne eina todel, kad tai madinga, kad
tai daro kiti, kad nemato budo kitaip liekneti/palaikyt forma del besaikio
rijimo, kencia nuo nepilnavertiskumo ir pan.
Tad mano manymu "kuno kultas" yra ilgametis, tikslingas, i vartojima
nukreiptos ideologijos vaisius. Jei staiga atimtum laisvalaiki, iki minimumo
apribotum lesas, tik vienetai sporto klubu lankytoju nemokamai begiotu,
uzsiimtu joga ir pan. sveikatingumu.

Asmeniskai minimaliai sportuoju, nes tai vercia daryt skaudanti nugara ir
samoningas poziuris, kad nieko nedarant ateity bus tik blogiau.