Tema: Re: kaip teisingai stabdyti :-)
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2011-09-13 17:59:52
Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau
studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau
uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka atsimenu, o
dar ir pasakojo nemusiskai...
..
Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is
klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar
vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai moteriske
pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai
nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. "

MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis.
Pagrindines priezastys:

Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki galo
nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia kaip ir
banga stabdymo jegoje.
Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau kaista.
Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar kalnuotose
vietovese.

Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su aiskiomis
pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei stabdymas varikliu, nes
prolemos galimos tik jau nukritus greiciui, kuris paprastai daug maziau
pavojingas.

Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant intensyviam
eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is penkto meta zemesne
saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau spaudzia stabdi. Viskas tvarkoj,
tik vaziuojantis is galo praranda brangia sekunde - stopai tai nesuveike.
Todel gamintojams dabar rekomenduojama deti sistemas veikiancias nuo
pagreicio - stabdziai uzsidega net nenuspaudus stabdzio, jei minusinis
pagreitis virsyja kazkokia riba.

Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio pasikeitime
tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu. Vairuotojai lepseja,
automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas varikliu (pavyzdziui per jega
igrustas labai zemas begis, ka uzdraust man rodos negali joks automobilis -
grynai del kazkokiu reikalavimu) duoda stipru stabdyma ant priekiniu ratu,
kas ant prastesnes dangos - shudo paplotelis. Ar tas pats uzgesimas, ypac
leidziantis nuo kalno - kas is to, kad sustabdei, bet uzgeso variklis ir ant
posukio serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent jau kai kurios valstybes
blondines kategorijos vairuotojams (kurie europoje sudaro 95 proc., nes be
abejo reikia ismest visus news'u ekspertus) dabar vienintelis mokomas
stabdymo budas - pist per stabdzius su sankaba is visu jegu. Kadangi
stabdziai kokybiski ir neuzkais, is suportu neissoks, ABS'ai EDS'ai ir kitos
baisios raides ant lygaus asfalto savo darba atliks - toks stabdymo budas
statistiskai geriausias. Cia pas juos. Kaip tai atrodytu su musu statistiniu
karuciu ant statistines gatves - huj znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus
gal tie visi gudresni prijomai su stabdymu varikliu ir reikalingi.

"Rimantas Liubertas"  wrote in message

> nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad
> nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti

Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes
nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti.

> ir uzgesta

O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$

ic
--
http://rimantas.com/