Tema: Re: versiu visuomen?
Autorius: Marux
Data: 2010-02-03 12:10:59
Jei ir toliau ta linkme samprotausit, gal pagaliau prieisit isvados, kad 
valstybe vis tik buvo ar galejo buti?

"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message 
news:hk9h83$6jg$1@trimpas.omnitel.net...
> Teritorijų išskirtinumas (čia vat Rusija, čia vat Lietuva) nereikalauja
> pavaldumo kaip parametro. Tam visai pakanka (šiais laikais, ir manyč
> taipogi ir anais) kultūrinio (tame tarpe kalbinio) skirtumo. Rusai nuo
> lietuvių (baltų, aisčių, bilekaip kitaip) skyrėsi tadu, skiriasi daba.
> Skiriasi kalba, skiriasi mastysena, skiriasi prioritetais, religija ir 
> t.t. ir pan.
> Rusams berželiai, baltams - ažuolai ir t.t. ir pan. Prie tais laikais 
> visoj
> Europoj vyravusio pavaldumo nepastovumo (vakar buvo Pranciškaus,
> šiandie jau kokio Pilypo) visai dėsningai akcentuodavo kultūrinius
> teritorijų atributus (pagrindinai aišku religiją). Pagaliau gi GPS'o
> nebuvo, valdovų valdos buvo apibrėžiamos tiesiog išvardijant istoriškai
> nusistovėjusius valdomų teritorijų sąrašą. Tiesa sakant iš to beveik seka,
> jog tos istoriškai nusitovėjusios teritorijos apart kultūrinio bendrumo
> turėjo dar ir administracinį vientisumą (nu kaip ir nelabai pasitaiko
> titulų tipo "karalius pusės žemaičių, trečdalio volynės ir ketvirčio 
> žemgalių"),
> kas tiesa saknat nei keista, nei nuostabu, tik neaišku kas pirmiau ėjo
> (o tikriausiai tai kartu, sinergetika tipo).
>
> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message 
> news:hk8pda$tqv$1@trimpas.omnitel.net...
>> Cia jau normalesne diskusija gaunasi ... Reiketu patikslinti, kad ten
>> paminetas Lietuvos - Rusijos pasienis ar paribys. Teritorija su savo 
>> ribomis
>> turbut turejo buti kazkieno valdoma. Negi musu proteviu gentys apsibreze 
>> ju
>> gyvenamos teritorijos ribas tam, kad galetu pliektis tarpusavy, niekieno
>> netrukdomos.
>>
>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>> news:hk6td2$4he$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Ar mes turim bent mažiausią priežastį teigti, jog tuose analuose
>>> paminėta "Rusija" bei "Lietuva" yra bent kiek tapatu šiuolaikiam
>>> šių terminų interpretavimui ? Kiek aš žinau istoriją (o nesu istorikas,
>>> tik šiaip domiuos ja jau keturis dešimtmečius) tai greičiausiai
>>> tiek pat pagrindo, kiek dabar perskaičius keliasdešimties metų senumo
>>> rašinius apie pvz. Sūduvą pareikšti, jog praeitam šimtmety egzistavo
>>> Sūduvos valstybė. Kas iš tuometinio mastymo/kalbėsenos yra
>>> arčiausiai dabartinio termino "valstybė" musie būtų "tėvonija",
>>> monarcho valda. Tai tuomet neturėjo jokio ryšio nei su kalba, nei su
>>> etnosu apskritai. Tiesiog monarcho valdoma teritorija. Teritorijos
>>> irgi turi pavadinimus, kokie tų pavadinimų ryšiai su kitais parametrais
>>> (tuomečiais etnosais, kalbomis, pavaldumu) - bent jau man visai neaišku.
>>>
>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>> news:hk64k7$ret$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>
>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>> news:hjutki$r8g$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>>>> news:hju0ri$caj$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>
>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>>>> news:hjscae$4u5$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>
>>>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>>>>>> news:hjrbu6$c73$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>>>>>> news:hjpljo$iev$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>> Emocijos ir tiek... Pavardės vietoj faktų bei jų analizės.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tai gal, tamsta, be emociju, remdamasis faktais galit pasakyt, kur
>>>>>>>> buvo
>>>>>>>> Lietuvos sostine 1009m? Bent jau apytiksle vieta ...
>>>>>>>
>>>>>>> Niekur nebuvo. Tokio termino kaip "Lietuva" nebuvo. Tokio darinio
>>>>>>> kaip "Lietuvos valstybė" irgi nebuvo. Buvo vadu (kažkada kažkieno
>>>>>>> pavadintų kunigaikščiais) valdomos teritorijos.
>>>>>>
>>>>>> Deja, irgi tik emocijos, bet, toli grazu, ne faktai. Anot 
>>>>>> Kvedlinburgo
>>>>>> analu
>>>>>> Brunonui galva nukirto Lietuvos - Rusijos pasienyje
>>>>>>
>>>>> Rimtai žiūrėčiau į šią pastabą tik tuo atveju, jei būtų pateikta
>>>>> Kvedlinburgo analu
>>>>> citata originalo kalba, su filologų ir istorikų komentarais, ką tuomet
>>>>> galėjo
>>>>> reikšti tas ar anas posakis/terminas. O daba tai tik eilinis "šv.
>>>>> Belzebubas teigia..."
>>>>>>
>>>>
>>>> Bet, tamsta, ir atkaklus esat. O fiziko stiprioji puse turetu but ne 
>>>> tik
>>>> atkaklumas ar uzsispyrimas, bet ir loginis mastymas
>>>> http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Lietuvos_vardas._The_first_name_of_Lithuania_in_writing_1009.jpg
>>>> Komentaro pas Bumblauska paprasykit, kai sutiksit :)
>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Šiaip jau mokslo pasauly europinė civilizacija tokių metodų
>>>>>>>>> (o šv. Antanėlis teigia, jog karvė - raguotas dinozauras)
>>>>>>>>> atsisakė prieš kelis šimtmečius, o tu vis dar jais naudojies.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ar tikrai atsisake?
>>>>>>>
>>>>>>> Tikrai. Visgi mane Universirtete ruošė mokslininko amatui, nemažai
>>>>>>> draugų/bendramokslių yra/buvo mokslininkais - turiu pagrindo taip
>>>>>>> teigti.
>>>>>>
>>>>>> Mokslininkas yra mokslininkas is prigimties, pasaukimo, o mokslininko
>>>>>> amatu
>>>>>> uzsiimt, ty but mokslininku uz pinigus kone kiekvienas galetu, jei 
>>>>>> siek
>>>>>> tiek
>>>>>> pasistengtu. Paskui tokie "mokslininkai" ir teigia, kad, pvz,
>>>>>> homoseksualizmas - ne liga, ne iskrypimas ir, kad tai normalu, vos ne
>>>>>> genuose uzkoduota, kas tolygu: "karve - raguotas dinozauras" :)
>>>>>>
>>>>> Tai apsispręsk, apie ką tu - apie "iš prigimties" ar visgi apie 
>>>>> "realiai
>>>>> pripažistama" ?
>>>>> Ir nešokinėt taip beviltiškai nuo Lietuvos istorijos prie "mušk 
>>>>> homiką"
>>>>> su
>>>>> tarpine
>>>>> stotele "kas yra mokslinykas", nerimtai atrodo. Kalba ėjo apie 
>>>>> rėmimasį
>>>>> autoritetais
>>>>> kaip mokslinio disputo argumentą (ankstyvosios krikščionybės laikų
>>>>> papročiai,
>>>>> ankstyvieji viduramžiai; pats atstovauji kažkokius tai 
>>>>> "noeankstyvuosius
>>>>> viduramžius" ?).
>>>>
>>>> neatstovauju as jokiu viduramziu :) Pats uzvedet kalba apie 
>>>> mokslinykus,
>>>> tai
>>>> ir pabandziau paaiskint, kad nelaikau mokslininkais tu, kurie visa
>>>> gyvenima
>>>> kitu straipsnius perrasineja ir savo isvadomis pataikauja tiems, kurie
>>>> jiem
>>>> ant duonos pinigu duoda
>>>>
>>>>
>>
>>