Tema: Re: versiu visuomen?
Autorius: Alvidon
Data: 2010-02-02 17:44:03
Teritorijų išskirtinumas (čia vat Rusija, čia vat Lietuva) nereikalauja
pavaldumo kaip parametro. Tam visai pakanka (šiais laikais, ir manyč
taipogi ir anais) kultūrinio (tame tarpe kalbinio) skirtumo. Rusai nuo
lietuvių (baltų, aisčių, bilekaip kitaip) skyrėsi tadu, skiriasi daba.
Skiriasi kalba, skiriasi mastysena, skiriasi prioritetais, religija ir t.t. ir pan.
Rusams berželiai, baltams - ažuolai ir t.t. ir pan. Prie tais laikais visoj
Europoj vyravusio pavaldumo nepastovumo (vakar buvo Pranciškaus,
šiandie jau kokio Pilypo) visai dėsningai akcentuodavo kultūrinius
teritorijų atributus (pagrindinai aišku religiją). Pagaliau gi GPS'o
nebuvo, valdovų valdos buvo apibrėžiamos tiesiog išvardijant istoriškai
nusistovėjusius valdomų teritorijų sąrašą. Tiesa sakant iš to beveik seka,
jog tos istoriškai nusitovėjusios teritorijos apart kultūrinio bendrumo
turėjo dar ir administracinį vientisumą (nu kaip ir nelabai pasitaiko
titulų tipo "karalius pusės žemaičių, trečdalio volynės ir ketvirčio žemgalių"),
kas tiesa saknat nei keista, nei nuostabu, tik neaišku kas pirmiau ėjo
(o tikriausiai tai kartu, sinergetika tipo).