Tema: Re: Apie verksnius
Autorius: RaR
Data: 2009-10-15 14:30:13
Na, gal truputeli neidemiai perskaitei mano paaiskinima:

"Kazkuriuo metu bankas gali buti
 isdaves daugiau paskolu nei turi aktyvu (na, gal ne visa suma, bet atmetus
 privalomuosius atidejimus)."

As neteigiu kad didele tikimybe to, jog bankas netures pinigu atsiskaitymams, kai yra privalomieji rezervai. Bet kadangi rezervu skolinti negalima, tai, atmetus juos, tas formalus balansas pazeidziamas ne taip ir retai. Kitas atvejis, kaip jau pats rasei, masiskas indeliu atsiemimas. Tada bankas lieka suteikes paskolas is pinigu, kuriu neturi. Bet tai nereiksmingos detales, ir jos neturi visiskai nieko bendro su diskutuota tema.
Del to pinigu "multiplikatoriaus" tai as irgi sutinku, kad dauguma vadoveliu klaidina zmones, teigdami, kad taip komerciniai bankai "daro naujus pinigus". Banku aktyvu ir pasyvu didejimai - tai ne nauji pinigai. Jei as esu paskolines 100 litu ir man kazkas skolingas 110 litu, tai nesu turtingesnis nei tuo atveju, kaip man kazkas skolingas 10 litu, o as neskolingas niekam. Tikri pinigai - tai tik centrinio banko pinigai M1, visi kiti M tik atspindi pinigu judejima.