Tema: Re: Apie verksnius
Autorius: RaR
Data: 2009-10-12 15:08:28
Aš sutinku, kad žmonėms reikalingas švietimas, bet šitie išvedžiojimai tikrai perlenkia lazdą. Juk banko paskolas ima iki keliasdešimties procentų gyventojų, tai ką - jie visi turi būti finansininkai? Tada tą paskolų rinką gyventojams reikėtų iš viso panaikinti. Skolinintojai yra finansininkai , jie daro iš to biznį, todėl jie ir turi visų pirma įvertinti riziką. Eilinis pilietis savo rizikos iš principo negali įvertinti net ir turėdamas pakankamą kvalifikaciją. Pavienis įvykis arba įvyksta arba ne, gali tik tikėtis, kad jis neįvyks. Skolintojas savo ruožtu gali apytiksliai įvertinti kokiai daliai jo klientų įvyks tas įvykis. Paskolos gavėjo riziką dalinai mažina paskolos davėjo atliekamas rizikos įvertinimas prieš išduodant paskolą, dalinai - įvairaus plauko paskolų ar pajamų draudimai.
Dėl to viliboro - tai absurdiška mokėti kelis kartus didesnius procentus už litus nei eurus, jei jie tarpusavyje keičiami fiksuotu santykiu. Kadangi komerciniai bankai laisvai gali pakeisti litus į eurus Lietuvos banke, jie neturi jokių objektyvių priežasčių neleisti klientui keisti paskolos litais į paskolą eurais nekeičiant jokių sutarties sąlygų. Jei bankai to nedaro, siekdami pasipelnyti iš didesnių palūkanų, turėtų įsikišti LB ar vyriausybė ir priversti tai padaryti administracinėmis priemonėmis.