Tema: Re: paaiskinkit del PSD
Autorius: Laimis
Data: 2010-04-15 18:38:52
T:) rašė:

> "Laimis"<wiela@centras.lt>  wrote in message
>
> Visu pirma mes kalbejome apie "sveikatos turizma" kai uzsienietis
> atvyksta cia su tikslu pasigyditi uz kapeikas, o ne apie ekonomines
> veiklos vykdima lietuvoje. Visu antra gal galetum nurodyti isatatyma
> ir straipsnio nr kuriame butu nurodyta, kad uzsienietis (nenuolatinis
> Lietuvos gyventojas) gaves autorini, turetu registruotis mokesciu
> moketoju Lietuvoje. Kotais nepamenu tokios prievoles.

Visų pirma, bent jau aš kalbėjau apie piktnaudžiavimo sveikatos draudimu
atvejus, dauguma kurių, pasak viešos informacijos būdavo iš emigrantų
(bedarbių) pusės, kai jie susimokėje vienakartinę įmoką (nors draudimo
esmė yra nuolatinis įmokų mokėjimas, nuolatinis draudimasis)
tendencingai gaudavo žymiai daugiau paslaugų, nei toji įmoka.
Būdai, kaip tai buvo daroma man iki galo neaiškūs; galiu tik numanyti.
Pagrindinė problema yra patekti į draudžiamųjų registrą. Kaip tai
padaryti? Ar tikrai net ir užsienietis (gaunantis autorines pajamas
Lietuvoje, per nuolatinę bazę) negalėtų tapti apdraustuoju pagal 6.3.1,
jei už jį ar jo pačio sumokamos draudimo įmokos?)

Vienas būdas galėtų būtų įsiregistruoti savarankiškai mokančiuoju PSD
įmokas (kas yra reikalaujama, jei esi/buvai nuolatinis gyventojas); VMI
forma FR0792. Draudimas iki 2009'ųjų įsigaliodavo po vienos įmokos, o
pasigydžius *turbūt* be jokių problemų galėdavai išsiregistruoti,
motyvuodamas išvykimu ir turimu (įgytu) užsieniniu draudimu.
Kitas būdas galėtų (ir dabar) būti toks: išsiimi IV pažymą fiktyviai
veiklai (tą gali padaryti ir nenuolatinis gyventojas, užsienietis),
gauni fiktyvių pajamų iš kelių draugelių, pažįstamų, _jau_ tik po 3 mėn.
(o ne po mėn.), įsigalioja draudimas, pasigydai ir nutrauki IV veiklą
išsiregistruodamas iš mokesčių mokėtojų.

Tu manai/svarstai, kad šie saugikliai galbūt yra (dar) nepakankami, o
kai kas (panašu, kad dauguma besipiktinančių PSD) mano, kad jie jau yra
neadekvatūs, drastiški, neteisingi ir nereikalingi. Toks tūlas Dunduk@s
turbūt išvis bevelytų atsisakyti daugumos SDĮ nuostatų, kad įstatymas
būtų daugiausiai iš 5 straipsnių...