Tema: Re: ziedas, kas kaltas butu jeigu butu
Autorius: Bronco
Data: 2016-05-04 00:47:50
On 2016-05-03 16:30, Nerijus wrote:
> Tiesiog elementariai BIJO. Ir ishvis, jei taip butu Lietuvoje, irgi
> viskas butu lygiai taip pat. Nes koks debilas gali nestabdydamas listi i
> gatve, kai nemato ar te koks budulis nepareina nieko nematydams ir
> nestabdydams.
>
>     N. M.

Tai aš būtent apie tai ir kalbėjau, jog žmonių kultūra visai ne ta. Ką
ir įrodo tavo postas. Bijo, debilas, budulis...

Be to tavo postas yra klasikinis pavyzdys to, kas aprašyta teisės
teorijos vadovėliuose - žemiausio lygio teisinė sąmonė. O tai reiškia,
jog įstatymų laikomasi tik dėl bausmės baimės. Aukščiausias teisinės
sąmonės lygmuo - kai individas pradeda suvokti, jog įstatymų laikymasis
yra visoms pusėms naudingas reiškinys, be to, tai dažniausiai moralu ir
kultūringa. Tada individui net būna visai neįdomu už kokį nusižengimą ar
nusikaltimą kokios taikomos sankcijos, nes jis paprasčiausiai taip
niekad nesielgtų dėl savo vidinių įsitikinimų. O jei įstatymas tam
tikroje situacijoje leidžia elgtis nekultūringai, pilietis vis tiek
sąmoningai pasirenka kultūringą veiksmą, net jei jis jam sukelia
kažkokių nepatogumų.

Bet kai tokį individą stebi asmuo su teisinės sąmonės absoliučiu nuliu
galvoje, tai jis galvoja maždaug taip - "nu, va, lochas, bijo ir
nevažiuoja/nevagia/neima kyšių ir t.t. ir pan., nes bijo įkliūti. Ot,
debilas! O aš va krūtas ir apsukrus ir mane kui mentai pagaus, o
nepagautas - ne vagis...".

Prisiminkit seną mįslę - kas daugiausiai mintinai žino Baudžiamojo
kodekso normų? Hintas - tikrai ne teisininkai :) Be abejo, tai
nusikaltėliai recidyvistai, kurie sugeba net pasikalbėti apie savo ir
savo sėbrų gyvenimo nuotykius vardydami BK straipsnių ir jų dalių
numerius. Ir puikiai vienas kitą supranta! :) Ir kam jiems visa tai?
Ogi, akivaizdu - jei tavo teisinė sąmonė akmens amžiaus lygmens, tai
tave visai nevargina nei kultūra, nei moralė, nei etika, nei juo labiau
kažkokia teisė, tau tik svarbu teisingai žinoti sankcijas už veikas, kad
už "nieką, negautum daug". Ir psio. Taip sakant, gyvenimas tada visai
nesudėtingas.

Todėl Nerijau ir kiti taip galvojantys, atsikvošėkit, belgai šiuo atveju
tikrai nieko nebijo ir puikiai savo teises išmano, KET ženklus irgi
pažįsta. Jei kas netiki, pabandyk pridirbt kokių niekų Belgijoje, gausi
po polnoj programe. Čia tiesiog kultūringas elgesys ir tiek.

Pamatytum kaip jie draugiškai analogiškose situacijose vienas kitą
praleidžia. Apsižioplink kur nors, parodyk posūkį ir tave jei ne pirmas,
tai antras ar trečias įleis ir dar pamirksės iš toli, kad važiuotum. Kas
Lietuvoje yra nerealus kultūros pavyzdys, už kurį padėkojama
pamirksėjimu lempomis, ten yra savaime suprantamas ir kasdieninis
veiksmas. Niekas lempomis už elementarius kultūringumo požymius nemirksi.

Tiesa pasakius, pastebiu, jog kultūros lygis Lietuvoje irgi gerėja.
Aišku, labai lėtai ir norėtųsi greičiau, bet gerėja. Manau, tiesiog reik
sulaukt kritinės kultūringų vairuotojų masės, o tada viskas staigiai
pasisuks teisinga vaga.