Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-07-05 12:40:45
> Tai galima pacituoti ir toliau - "while others expand assets on the
> basis of expected reserve growth". T.y. bankai priklausomai nuo
> aplinkybių gali išduoti paskolų daugiau ar mažiau nei turimi
> pertekliniai rezervai.
>
> Vis tik esmė yra tame, kad komerciniai bankai neskolina Jono pinigų
> Petrui, o išduodami paskolą Jonui sukuria naujus pinigus ("bank money")
> "mainais" į Jono įsipareigojimą juos grąžinti. Ir tol kol komerciniai
> bankai žaidžia pagal įstatymuose numatytas taisykles - CB palaiko
> kreditavimą aprūpindami sistemą cash'u, rezervais ir t.t.

Taigi tiek aiškinau, kas yra CB pinigai, ir kas komercinio banko, Jono
ar Petro pinigai, atsibodo ir kartotis. CB sukurti pinigai - tai jo
skolos lapelis indėlininkui, t.y. įsipareigojimas indėlininkui grąžinti
banko duotus pinigus. Petro sukurti pinigai - tai paskolos sutartis su
banku, t.y. jo įsipareigojimas grąžinti bankui jam išduotus pinigus. Ir
kad Petro pinigų negali būti daugiau nei komercinio banko, o iki kokio
dydžio komercinio banko ir tuo pačiu Petro pinigų masė gali didėti esant
tam tikram CB pinigų kiekiui, apsprendžia privalomųjų atidėjimų
procentas. Apie tą antrinių pinigų dydžio lubų priklausomybės nuo
privalomųjų atidėjimų procento matematiką jau lyg ir diskutavome.

O čia tu vėl nuo pradžių.

>  > Taigi jau pirštais tau viską parodžiau. Bet jeigu nori tikėti savo
>
> O kur aš sakau, kad tamstos aritmetika neteisinga? Tiesiog joje
> neįvertinta tai, kad JAV vyriausybei darant deficitines išlaidas yra
> sukuriami nauji pinigai.

Jeigu JAV vyriausybės obligacijas vadini pinigais (o kiekvienas skolos
lapelis ir yra jį išrašiusiojo subjekto pinigas) - tada taip, sukuriami.
Bet kadangi daugelis sąvoką "pinigai" supranta kaip CB išleistus pinigus
(dolerius, eurus, jenas, litus), tai įprastesnis ir tikslesnis to paties
pasakymas "JAV vyriausybei darant deficitines išlaidas, didėja jos skola".

> Galite keiktis, galite įžeidinėti, gal net trypti kojomis - nuo to
> operacinės realijos nepasikeis.
>
> http://www.tradingeconomics.com/united-states/government-budget
>
> Va - JAV valdžia jau 4 metus turėjo ~10% GDP biudžeto deficitą (net
> Kubilius su Šimonyte nedrįso tokio deficito ilgai palaikyti Lietuvoje).
> Kaip Tamsta paaiškins faktą, kad JAV "skolinimosi" kainą per tą laiką
> tik nukrito?

Pažiūrėk kas darosi ekonomikoje, finansų rinkose. Kai rinkose
nestabilumas - saugiausia užuovėja pinigams yra patikimų šalių valdžios
obligacijos, tegul ir generuojančios labai mažą pelną.

> Nemanau, kad besitęsiantį ekonomikos nuosmukį, 14% bedarbystę, vos ne
> 10000 gyv./metus emigraciją ir t.t.
> yra protinga rodyti kaip teigiamą pavyzdį.

Lyginant su Graikija ar Ispanija, kurių nedarbas artėja prie 30%, tai
teigiamas. O čia buvo kalbama tik apie šalis, krizės pradžioje
išleidusias labai daug skolintų pinigų. Dėl emigracijos - tai Airijai
10000 į metus nedaug. Yra buvę ir daug didesnių emigracijų nuosmukio
metais bei imigracijų pakilimo metais. Labai gerai, kai darbo jėga gali
laisvai judėti - tai greičiau išlygina ekonomikos disproporcijas.

> Kaip ir minėta - kiniečiams visai nereikia "grąžinti" dolerių tam, kad
> amerikiečiai vėl galėtų už juos pirkti iš kiniečių. Beveik neabejoju,
> kad kiniečiai puikiai tai supranta.

Taip, JAV valdžiai skolina ne tik jie. Ir labai gerai, kad tai pradeda
suprasti. Kuo greičiau jie pradės ne grąžinti dolerius, o pirkti už juos
paslaugas ir prekes, tuo greičiau apsilygins tarptautinės prekybos
disproporcijos. Bet dar neseniai kinai reikalavo, kad skolintų tik jie,
o ne kiti. Patys tebekaupdami dolerius ir JAV valdžios skolą, tuo pačiu
reikalavo, kad JAV mažintų savo skolą

> Tai panašiai ir su JAV "skola". Dabar skaičių nepamenu, bet užsieniečiai
> turi supirkę berods kelioliką procentų JAV obligacijų.
> Bet kuriuo atveju rodos nei Japonija, nei JAV dar nė nesiruošia
> bankrutuoti :)

JAV skola užsieniui sudaro bene trečdalį visos skolos.

> Šiaip jau kiniečiai savo ekonomines reformas pradėjo vadovaujami savų
> ekonomistų, kurie 40-aisiais mokėsi harvarduose pas žymiausius to meto
> pasaulio ekonomistus. Friedmanas tais laikais dar buvo niekam neįdomus.

Nesvarbu kiek reformas pradėję asmenys buvo įtakoti Friedman'o, svarbu
kokias reformas jie vykdė. Ir tai tikrai buvo ne planinė ekonomika - kai
ją Mao vykdė, kinai gyveno pusbadžiu.