Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: Tomas
Data: 2013-05-31 12:36:17
On 2013.05.29 14:15, RaR wrote:

> [...]
> obligacijų turėtojų patiria nuostolius ar nepatogumus), vyriausybė
> iškeitusiems FED dolerius į jos obligacijas moka nedideles palūkanas.
> Šiuo atveju visiškai tinka sakyti kad Kinija skolina, taigi ir
> finansuoja. Juk pats pripažįsti, kad kinams kaupiant JAV skolą,
> amerikiečiai naudojasi jų darbo vaisiais, daugiau gauna iš jų prekių nei
> ima, o norėdami atsiimti skolą, kinai turėtų parduoti turimas
> obligacijas ir už gautus dolerius pirkti prekes. Taigi, kinai kaupdami
> JAV skolą, dėl savo tokiu būdu esamo teigiamo prekybos balanso, skolina

Na mano manymu čia jau kiek per didelės filosofijos kylančios iš
įsivaizdavimo, kad valstybė iš tiesų kažką skolinasi. Būtent dėl to ir
pabrėžiau naudojamos terminologijos svarbą.

Jei imtume skolinimąsį "buitiniu" supratimu, finansinių aktyvų skaičius
neturėtų keistis. T.y. kažkas (tarkim kiniečiai) turėjo $1000, juos
atidavė JAV valdžiai, mainais gavo $1000 vertės obligaciją ir visi
patenkinti. Kiniečių turtas $1000 buvo, $1000 liko, tik kita forma.

Tuo tarpu darydama "deficitines" išlaidas valstybė sukuria naujus
finansinius aktyvus - pinigus rezervuose. Tai kad dalis tų rezervų yra
mainoma į kitą finansinių aktyvų formą - valstybės skolos vertybinius
popierius nekeičia paties aktyvų padidėjimo fakto. Pvz. kiniečiai turėjo
$1000, juos atidavė JAV valdžiai, mainais gavo $1000 vertės obligaciją
ir dar magaryčių $1000 grynais. Ir visi dar labiau patenkinti :)

Taigi kaip ir sakiau - galima teigti, kad JAV vyriausybė finansuoja
kiniečių polinkį taupyti $, bet ne tai, kad kiniečiai finansuoja JAV
išlaidas.

> o dalis amerikiečių darbo jėgos atsipalaiduoja nuo
> buitinių šūdniekių gamybos ir gali atsidėti naujų lėktuvų, raketinių
> sistemų ir pan. kūrimui ir gamybai.

Čia lazda muša antru galu - dalis amerikiečių darbo jėgos yra tiek
atsipalaidavusi, kad n metų sėdi apskritai be darbo :) Aišku iki
eurozonos šalių pasiekimų nedarbo srityje jiems toli.

> [...]
> baimindamasis dėl bankų sistemos stabilumo - reikalui esant jis negalės
> gelbėti komercinių bankų prispausdindamas pinigų - teks vyriausybei
> krapštyti, kas ir buvo daroma visais atvejais. Esant dabartinei sistemai
> kažkokių pastangų lito/euro kurso išlaikyti visiškai nereikia - užtenka
> vien to, kad būtų pakankamas rezervas. LB veikia kaip fiksuoto kurso
> valiutos keitykla. Atnešęs eurą visada iš LB gausi litą - jei neturės,
> išspausdins. Atnešęs litą iš LB visada gausi eurą, nes už kiekvieną
> rinkoje cirkuliuojantį litą į rezervą yra padėtas euras (santykiu 1:3,45).

O kas vyksta, kai komercinis bankas išduoda kreditą litais? Kaip
sprendžiamas jų padengimo eurais klausimas? Nesidomėjau tuo, bet visai
būtų įdomu sužinoti.