Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-05-28 20:24:39
> Tikrai taip. Jei JAV - Kinijos santykius laikysime (kaip madinga
> vadinti) prekybos karu, t.y. JAV tą karą laimi į vienus vartus.
> Dabar JAV eksploatuoja jiems savo noru parsiduodančius kiniečius.
> Kai kiniečiai sugalvos, kad jau reikia pradėti išleisti sukauptus
> dolerius - saugiausias ir naudingiausias būdas tą padaryti bus pirkti
> prekes ir paslaugas iš amerikiečių. O tai amerikiečiams reiškia mažesnį
> nedarbą, didesnį BVP ir (jei tai kažkam rimtai rūpi) "geresnį" biudžeto
> balansą ir mažėjančią valstybės skolą.

Viskas teisingai.

> Bandote pasakyti, kad kiniečiai finansuoja JAV armiją ir laivyną? :)

Kai finansuoji valdžios išlaidas, tuo pačiu finansuoji ir jos karines
išlaidas.

> [...]
> 2. Šimpanzė papuolęs į valdžią nutarė, kad reikia atimti žemes iš
> baltųjų plantatorių-okupantų ir atiduoti ją "dirbantiesiems" (kitoms
> šimpanzėms). Rezultatas - žaibiškai krito ž.ū. produkcijos gamyba.
> Nesant patikimo produktų tiekimo iš užsienio ėmė kilti maisto kainos.
> Vietoj to, kad vyr. šimpanzė būtų pasistengęs vienu ar kitu būdu
> aprūpinti šalį maisto produktais, jis nutarė kad paprasčiau aprūpinti
> piliečius pinigais tiems vis brangstantiems produktams įsigyti.
> Rezultatas - hiperinfliacija.
>
> Išdėsčius įvykius laike, būtų galima nustatyti kas buvo višta, o kas

Atrodo, ten buvo antras variantas, aš tik apie tai, kad besaikis pinigų
spausdinimas niekada negelbėja ekonomikos, tik ją visiškai pribaigia.

> Teko skaityti, kad išsivysčiųsių valstybių finansų sistemų apyvarta yra
> keliolika tos šalies BVP per metus. Kiekvieną sekundę įvyksta
> tūkstančiai tranzakcijų ir dažniausiai be jokių didelių sutrikimų. Jei
> vainienės tiki, kad toks "mechanizmas" gali suktis be kontrolės - tai jų
> teisė. Jei vainienės nori gyventi XIXa. - tai taip pat jų teisė, gali
> kraustytis į Somalį. Bet nereikia ten tempti ir kitų :)

Kad jie tikrai fanatikai ir atitrūkę nuo realybės parodo ir tai, kad
Somalį linkę laikyti sėkmės pavyzdžiu - atseit, ten per trumpą laiką
greitai mobilus ryšis išplito, ar dar kažkas...

> Dalį obligacijų visada laiko privatus sektorius, taigi pinigai vis tiek
> patenka į rinką.

Aš kalbu tik apie tą dalį, kuri patenka į CB. Šiaip leidžiant pinigus ir
juos išimant praktiškai visada pinigai su vertybiniais popieriais
keičiasi vietomis - vieni į rinką, kiti į CB. Kai CB gauna palūkanas,
pinigai rinkoje "tirštėja", nes jie išnyksta iš rinkos, o CB jokių
vertybinių popierių į rinką neatiduoda. Bet mechanizmas jiems grąžinti į
rinką dar kartą neįsidedant vertybinių popierių į CB yra - per paties CB
išlaidas ir perduodant likutį valstybės iždui. Kai CB moka palūkanas
komerciniams bankams, pinigų rinkoje daugėja nedidėjant CB turimų
vertybinių popierių kiekiui, pinigai rinkoje "skiedžiasi". Komerciniai
bankai ar kas nors negrąžina tų pinigų CB. Tad siekiant, kad taip
pinigai nesiskiestų, palūkanas CB turėtų mokėti iš savo pelno, t.y. iš
tų pinigų, kurie patenka į CB šiam už juos neatidavus rinkai vertybinių
popierių.

> Gal ir nustebinsiu Tamstą, bet LB moka palūkanas už rezervus. Tiesa
> sekdamas ECB politiką nuo šių metų sausio palūkanas sumažino iki 0%,
> t.y. šiuo konkrečiu laikotarpiu nemoka (nebent netyčia vėl pradėjo -
> neseku atidžiai tokios informacijos):
> http://www.lb.lt/lietuvos_bankas_nemokes_komerciniams_bankams_uz_privalomasias_atsargas_ju_leista_laikyti_maziau

Tos palūkanos už rezervus - mano silpna vieta, nekreipiau į jas dėmesio.
Nežinau kokios ten realios sumos per metus susidaro, bet valiutų
valdybos modelis tiesiog reikalauja, kad LB jas mokėtų iš savo pelno,
kitaip litas po kiek laiko gali nebebūti padengtas 100%. O kadangi
nepanaudotas LB pelnas paprastai pereina į valstybės iždą, tai tos
mokamos palūkanos komerciniams bankams praktiškai yra atimamos iš šalies
biudžeto. Šiaip jau nematau kažkokios ekonominės prasmės tas palūkanas
mokėti - LB iš esmės vis tiek nevykdo jokios monetarinės politikos.