Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: Tomas
Data: 2013-05-23 16:17:21
On 2013.05.23 14:27, RaR wrote:

> Čia gali sakyti kaip nori. Vis tik CB mokamos palūkanos - grynai kelių
> žmonių priimtas sprendimas reaguojant į situaciją rinkoje. O rinkos
> palūkanos yra stichiškos, jas nustato daugybės rinkos dalyvių veiksmai,
> nulemiami paklausos/pasiūlos.

CB sedintys keli nustato gana siaurą rėžį kuriame gali "stichiškai"
svyruoti tarpbankinės palūkanų normos. Jei CB dėdės mano, kad ekonomika
kaista, jie tą rėžį kilsteli, jei mano kad ekonomika per daug atvėso -
nuleidžia. O rinka "stichiškai" kyla ir leidžiasi CB dėdžių nustatytame
rėžyje.

> Kodėl jos turi artėti prie nulio? Jeigu turiu atliekamų pinigų, ar labai
> padidės mano noras skolinti patikimam skolininkui už 3%, jeigu mano
> bankas palūkanas už indėlius nuleido nuo 1% iki 0%? Tas noras skolinti
> už 3% ir prieš tai buvo didelis, tad jis bus pakoreguotas tik tam tikru
> laipsniu. Jeigu atvirkščiai - bankas man mokėtų 4%, tada už 3%
> nebeskolinčiau.

Todėl, kad bankas pinigus esančius rezervo sąskaitoje centriniame banke
gali skolinti tik kitam bankui turinčiam sąskaitą centriniame banke, o
ne marytei ar jonukui. Jei tarpbankinėje rinkoje yra pinigų perteklius,
norinčių paskolinti yra daug, o pasiskolinti mažai - todėl tarpbankinė
palūkanų norma krenta link 0 (dėl to paties Tamstos dažnai minimo
paklausos-pasiūlos santykio).

> Na tai jau pripažįsti, kad pagrindinis FED monetarinės politikos
> instrumentas yra prekyba vertybiniais popieriais, žodžiu, savo leidžiamų
> pinigų kiekio didinimas/mažinimas? Tada nėra dėl ko ginčytis, o kad CB
> naudoja ir kitus instrumentus savo tikslams pasiekti - niekada neneigiau.

Aš irgi niekada neneigiau, kad FEDas užsiima prekyba vertybiniais
popieriais. Tik to tikslas ne pinigų kiekio didinimas ir mažinimas, o
apatinės palūkanų normos ribos palaikymas.

> O šiaip įdomu būtų kad pasamprotautum kaip tam QE padeda mokamos
> palūkanos už rezervus?

Taigi vykdant QE labai išaugo M1, t.y. tarpbankinės sistemos likvidumas,
kas reiškia tarpbankinės palūkanų normos kritimą žemyn link 0. Palūkanų
už rezervus mokėjimas sustabdo tą kritimą FEDo norimame lygyje.

> Bet vienam bankui skolinti tų rezervų kitam neapsimokėtų, jei jis iš to
> negautų pelno, t.y. gautų palūkanas mažesnes ar lygias toms, kurias moka
> FED.

Tikrai taip. Todėl FED mokamos palūkanos už rezervus ir tampa apatine
tarpbankinės palūkanų normos riba.