Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: Tomas
Data: 2013-06-06 15:51:03
On 2013.06.06 12:56, RaR wrote:

> Tokias kriterijais remiantis mano padėti banke ir neperskolinti bei
> netgi piniginėje esantys pinigai yra išimti iš rinkos.  Iš tikrųjų, tai
> rinkoje yra visi CB išleisti pinigai, nesvarbu kieno sąskaitose,
> piniginėse ar kojinėse jie guli. Pinigų nebėra, kei jų nebėra niekieno
> sąskaitose, piniginėse ar kojinėse.

Vėlgi bereikalingos filosofijos.

> Tai nėra Marsas ir Venera, bet tai dvi skirtingos institucijos,
> turinčios skirtingas, tik kai kuriose vietose (komercinių bankų
> priežiūra ir pan.) persidengiančias funkcijas. Šioje diskusijoje ir
> bandau paaiškinti kas už ką atsakingas ir kokias galias kiekviena
> institucija turi. Kai suplaki viską į vieną, kai kurie realiai
> vykstantys veiksmai atrodo nebelogiški, neturintys prasmės.

Iš tiesų kai kurie realiai vykstantys veiksmai tėra "senų gerų laikų"
reliktas neturintis didelės prasmės šiuolaikiniuose finansuose.

> Čia teigei, kad pinigų spausdinimas nesukelia infliacijos - tam visų
> pirma ir prieštarauju, kiti subtilumai - jau diskusijų objektas.

Augančiai ekonomikai funkcionuoti reikia vis didesnio pinigų kiekio.
Defliacinis modelis, kai bandoma pakeisti pinigų kiekio augimą jų vertės
didėjimu deja kol kas praktikoje nelabai pasiteisino.

> Na, jeigu teigi, kad visos JAV valdžios išlaidos padengiamos pinigų
> spausdinimu, jis sukuria realią vertę, o mokesčių rinkimas (su
> skolinimusi kai jų trūksta išlaidoms padengti) tik kažkoks nepopuliarus
> žaidimas, visiškai neturintis tikslo finansuoti išlaidas, tai gali
> teigti ir toliau. Nematau prasmės toliau kažką aiškinti ir ginčytis dėl
> visiškai akivaizdžių man dalykų.

Na taip - pagrindinė mokesčių paskirtis - sukurti vertę pinigams ir
reguliuoti bendrąją paklausą.

> Nesąmonė, skolina. Kai tik klientas pasiima paskolą, banko rezervai iš
> karto sumažėja. Kitu atveju arba bankas paskolos neišdavė, arba klientas
> padėjo į banką indėlį, lygų išduotai jam paskolai.

Šioje vietoje belieka pacituoti Zeitgeisto siaubą:
"Reserves are unchanged by the loan transactions".

> Taigi, kad duoda, jau viską išsamiai aptariau aukščiau, nematau reikalo
> kartotis. Visa tavo bėda kaip ir CB bei vyriausybės atveju, kad vėl
> viską sumali į vieną vietą, šįkart indėlius su išduotomis paskolomis.

O Tamstos manymu paskolos pinigai kur atsiranda? Išlekia į orą? Išskyrus
retus atvejus kai paskola iš karto išmokama grynais, pinigai įrašomi į
banko sąskaitą, t.y. tampa indėliu.

> Jeigu žmogus gavo iš banko paskolą, tai jo indėliai tame banke
> nebeskaičiuojami?

Kodėl neskaičiuojami? Jei žmogus turi banke $100 indėlį ir dar gauna iš
banko $100 paskolą, tai jo indėlis banke išauga iki $200.