Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-05-24 19:21:43

> Obuolius lyginam su obuoliais, apelsinus su apelsinais, trumpalaikes
> palūkanų normas su trumpalaikėm obligacijom.

Na taip, nepastebėjau, tikrai trumpalaikių obligacijų palūkanos visada
šiek tiek pigesnės už tarpbankines palūkanas. Vis tik iki šiol neaptikau
nė vieno teigiančio, kad obligacijų palūkanos nulemia tarpbankines
palūkanas, yra tik aiškinimai, kaip tarpbankinės palūkanos nulemia
obligacijų palūkanas.

> Tikrai taip. Palūkanos už kurias "skolinasi" Obama priklauso nuo FEDo
> veiksmų, o ne nuo finansų rinkų, reitingų agentūrų ir t.t.

Tik vis tik pripažįsti, kad tarpbankines palūkanas nulemia ne Obamos
noras pigiai ar brangiai skolintis, o jas savo priemonėmis reguliuoja
Bernankė ir nulemia už kiek pigiai ar brangiai skolinsis Obama? Tada
ginčo objektas išnyksta.

> Tikrai taip - ilgalaikiuose vertybiniuose popieriuose šie dalykai
> atsispindi. Bet šiaip neimčiau už pavyzdį Rusijos. Visai neaišku, ar pas
> juos daugiau proto nei Zimbabvėj.

Ir ne tik ilgalaikiuose. Tai ir dabar tebeteigi, kad visų savarankišką
monetarinę politiką vykdančių valstybių obligacijos laikomos 100%
patikimomis, ir tai yra dėl to, kad jos gali bet kada prisispausdinti
neribotą kiekį pinigų?

> QE metu CB įvykdė mainus - pakeitė vieną aktyvų formą (vertybinius
> popierius) į kitą (pinigus rezervuose). T.y. papildomi aktyvai sukurti
> nebuvo, pasikeitė tik jų forma. IMHO jei JAV, eurozonos, JK ekonomikos
> augs - rezervai po truputį "susinaudos". Jei stagnuos kaip Japonija -
> matyt taip ir gulės.

Opa, pripažįsti, ką iki šiol lyg ir neigei - CB vykdo atviros rinkos
operacijas, dalina kažkam pinigus ne už dyką, o kaupdami rezervus,
pagrinde vertybiniais popieriais, tam, kad galėtų vėliau tuos rezervus
parduoti ir taip išimti pinigus iš apyvartos. O juk neseniai sakei kad
CB neturi jokių priemonių mažinti pinigų kiekį rinkoje, kad jokių
rezervų nekaupia. Na, tuomet mums jau tikrai nėra dėl ko ginčytis.

Dėl niekuo nepadengtų pinigų paleidimo į apyvartą, tai čia aš kalbėjau
apie FED ir kitų CB mokamas palūkanas už laikomus rezervus. Šiaip tai
ekonomiškai gana nelogiški tie procentai, procentus moki, kai kažką
skoliniesi, o ne kai kažką saugai. Ir tie procentai - tai paleidžiami į
rinką doleriai, už kuriuos CB neįsideda jokio vertybinio popieriaus.
Jeigu normaliai pinigų masė didinama kažką už juos nuperkant, taigi, su
galimybe tuos pinigus išimti iš rinkos tą kažką parduodant, tai minėtos
palūkanos tiesiog praskiedžia tais pačiais vertybiniais popieriais
paremtą pinigų masę.