Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: Alvidon
Data: 2013-06-21 18:51:08
"Tomas" <t@t.lt> wrote in message news:kq1grj$qjg$1@trimpas.omnitel.net...

> Pradėkim nuo pradžių. Supaprastinam ekonomiką iki vyriausybinio sektoriaus
> ir privataus sektoriaus. Privačiame sektoriuje sukuriami finansiniai
> aktyvai sukuria ir tokius pačius įsipareigojimus. Pvz. gavau banko
> paskolą - likau skolingas bankui. Padėjau indėlį į banką - bankas
> skolingas man. Tai "horizontalūs" ryšiai, kurie balansuojasi į 0.
> Tarp vyriausybinio ir privataus sektoriaus egzistuoja vertikalūs ryšiai.
> Vyriausybinio sektoriaus išlaidos didina aktyvus privačiame sektoriuje, o
> įsipareigojimai lieka valstybei. Vyriausybinio sektoriaus pajamos
> [...]
Nea.
Supaprastinkim dar labiau: vietoj privataus sektoriaus imam vieną
verslininką,
vietoj vyriausybinio - vieną reketininką (kuris kryšuet tą verslininką); tai
labai
tikslus analogas, iš esmės valstybė ir tėra stacionarus banditas, legalus
(legitimizuotas) reketininkas, jei kažkam tai sukelia moralines kančias,
tereikia
prisiminti jog realybėj tėra pasirinkimas tarp kam mokėsi - savam ar
svetimam,
norinčių susirinkt mokesčius (užsiimti reketu) visad bus; visuomenė,
nenorinti
išlaikyti savą kariuomenę neišvengiamai ims išlaikyti svetimą kariuomenę.
Na ir kaip jau ir nebereiktų aiškinti, jog visi tie "spending multiplier"
tėra
propagandinis tuščiažodžiavimas; kuria tiktai tas verslininkas (jis
vienintelis
tegamina maistą, stato namus, siūva drabužius ir t.t.) o reketininkas
(valstybė)
teužsiima apsauga. Iš to visai neseka, jog tas reketininkas būtinai
parazitas,
jei jį pašalinsi gali apsireikšti dar bjauresnis reketininkas (kažkoks
vistiek
neišvengiamai apsireikš, klausimas tik koks).
Taip gaunasi taip: varslas gamina gėrybes, valstybė susirenka mokesčius,
protinga (racionali) valstybė dalį mokesčių išleidžia infrastruktūrai,
socialinėms
reikmėms ir pan., ta veikla (ta mokesčių dalis) didina verslo efektyvumą,
bet tai
tėra surinktų mokesčių dalis. Verslas to pasėkoj daugiau uždirba, valstybė
daugiau surenka mokesčių. Palūkanos čia visai nesusijęs dalykas. Tiek
verslas,
tiek valstybės gali imti paskolas (ir mokėti palūkanas), bet tai tėra noro
turėti
dabar o sumokėti vėliau pasekmė, tik to ir daugiau nieko.