Tema: Re: Demografinė Lietuvos Opa
Autorius: RaR
Data: 2013-06-06 13:56:09

> Čia didelių filosofijų nereikia - mokesčių pavidalu surinkti pinigai
> išimami iš rinkos, valstybei (kaip dabar madinga sakyti)
> "išlaidaujant" - patenka į rinką.

Tokias kriterijais remiantis mano padėti banke ir neperskolinti bei
netgi piniginėje esantys pinigai yra išimti iš rinkos.  Iš tikrųjų, tai
rinkoje yra visi CB išleisti pinigai, nesvarbu kieno sąskaitose,
piniginėse ar kojinėse jie guli. Pinigų nebėra, kei jų nebėra niekieno
> [...]

> Bet skirtingai negu bando įteigti Tamsta, tai nėra Marsas ir Venera,
> dvi skirtingos planetos. FED'o "mandatas" sako:
> "The Board of Governors of the Federal Reserve System and the Federal
> Open Market Committee shall maintain long run growth of the monetary
> and credit aggregates commensurate with the economy's long run
> potential to increase production, so as to promote effectively the
> goals of maximum employment, stable prices and moderate long-term
> interest rates."
>
> Siekdamas šių tikslų FEDas glaudžiai bendradarbiauja su kitomis

Tai nėra Marsas ir Venera, bet tai dvi skirtingos institucijos,
turinčios skirtingas, tik kai kuriose vietose (komercinių bankų
priežiūra ir pan.) persidengiančias funkcijas. Šioje diskusijoje ir
bandau paaiškinti kas už ką atsakingas ir kokias galias kiekviena
institucija turi. Kai suplaki viską į vieną, kai kurie realiai
vykstantys veiksmai atrodo nebelogiški, neturintys prasmės.

> Frazės nei tuščios, nei kvailos. Pernelyg ribojanti fiskalinė ir
> monetarinė politika yra viena iš priežasčių dėl kurių daugelio šalių
> ekonomikos (tame tarpe ir LT) nepilnai išnaudoja savo potencialą.

Čia teigei, kad pinigų spausdinimas nesukelia infliacijos - tam visų
pirma ir prieštarauju, kiti subtilumai - jau diskusijų objektas.

> Teigiau ir teigiu, kad deficitinės vyriausybės išlaidos daromos tam,
> kad būtų gaunama reali nauda, o obligacijos leidžiamos būtent palūkanų
> normai tarpbankinėje rinkoje reguliuoti, o ne tam, kad kažką
> "skolintųsi". Apskritai bandau vengti to termino ir stengiuosi jį
> rašyti tik kabutėse, bet gal kitą sykį ir prasprūsta.

Na, jeigu teigi, kad visos JAV valdžios išlaidos padengiamos pinigų
spausdinimu, jis sukuria realią vertę, o mokesčių rinkimas (su
skolinimusi kai jų trūksta išlaidoms padengti) tik kažkoks nepopuliarus
žaidimas, visiškai neturintis tikslo finansuoti išlaidas, tai gali
teigti ir toliau. Nematau prasmės toliau kažką aiškinti ir ginčytis dėl
visiškai akivaizdžių man dalykų.

> Bankai neskolina pinigų iš rezervo sąskaitų klientams. Bankai
> apskritai ne "skolina", o "suteikia paskolą". Dėl paties paskolos
> klientui suteikimo banko rezervai nesumažėja.

Nesąmonė, skolina. Kai tik klientas pasiima paskolą, banko rezervai iš
karto sumažėja. Kitu atveju arba bankas paskolos neišdavė, arba klientas
padėjo į banką indėlį, lygų išduotai jam paskolai.

> Blogiausiu atveju - padės CB.

> Kaip ir minėjau - bankas suteikdamas paskolą pinigų kuriuos tikrai
> turi tau neduoda.

Taigi, kad duoda, jau viską išsamiai aptariau aukščiau, nematau reikalo
kartotis. Visa tavo bėda kaip ir CB bei vyriausybės atveju, kad vėl
viską sumali į vieną vietą, šįkart indėlius su išduotomis paskolomis.
Jeigu žmogus gavo iš banko paskolą, tai jo indėliai tame banke
nebeskaičiuojami?