Tema: Re: Vidaus vartojimas. Kas būtų?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-24 10:03:51
Ką čia vis slysti į šoną? Buvo labai konkretus tavo pareiškimas "fabrikas kinijoje nepaiso ES gamtosaugos reikalavimu, taigi gali sau ramiai tershti aplinka ir t.t. (be to ten nera tarshos mokescio)" ir po to pareiškei, kad ES iš Kinijos turėtų reikalauti gamybos procese laikytis ES galiojančių ekologinių normų. O tai blaiviai galvojančiam žmogui yra visiška nesąmonė - vienos savarankiškos šalies (ar jų sąjungos) normų galiojimas kitoje savarankiškoje šalyje. Ir tu aklai gynei tą nesąmonę - buvo diskutuojama kaip užtikrinti tokio laikymosi priežiūrą, kokią teisę turi viena šalis reikalauti savo įstatymus taikyti kitos šalies viduje, pagaliau kokia viso to prasmė vienai ar kitai šaliai.

Ir tuo pat metu gal dešimt kartų buvo pabrėžta, kad importuojamas produktas turi atitikti importuojančios šalies standartus bei teisines normas - tai visiškai normalu, nes produktas bus vartojamas toje šalyje, tikrinti jo kokybę importuojančiai šaliai nėra problemų. O po to pradedi kišti "argumentus" apie visokius tarptautinius standartus ir t.t., kurie šioje diskusijos gijoje iš viso ne prie ko. Aš iš karto rašiau, kad šalių susitarimas laikytis tam tikrų ekologinių normų, tarptautinių standartų priėmimas yra normalus problemos sprendimo kelias, taip viskas ir vyksta. Jei šalis įsipareigoja laikytis tam tikrų tarptautinių standartų, tada įsileidžia ir tarptautines inspekcijas bei t.t. Bet vienos šalies reikalavimas kitai šaliai savo viduje taikyti pirmosios šalies teisines normas - tai grubus antrosios šalies suvereninteto pažeidimas, beje, ekonomiškai neturintis jokios prasmės pirmąjai šaliai.