Tema: Re: Vidaus vartojimas. Kas būtų?
Autorius: RaR
Data: 2010-11-23 09:00:03
"Vasaris" <none@none.none> wrote in message news:icegeg$apk$1@trimpas.omnitel.net...

> Tai gal tada gali paaiškinti, pvz.: kokia ideologija rėmėsi tokia suvaržyta šalis kaip JAV, kai kuriems automobiliams pritaikiusi mokestį, kuris užsivadina "gas guzzler tax"? Ir kokie buvo rezultatai?

Čia diskutuota ne apie produkto savybes, kurias gali gana lengvai patikrinti, ir kurios svarbios tiek vartotojui, tiek šalies, į kurią jis importuojamas, aplinkai. Siūlyta, kad gaminanti produktą šalis gamybos procese laikytusi importuojančios šalies ekologinių normų. Kai oponentai vis bando diskusijai prikergti nesusijusius dalykus ir iš jos padaryti kažkokį jovalą, nelabai yra apie ką diskutuoti.

> Tik prašom nereikia lialia. Sertifikavimą, bet kurį ES/EN galima labai gražiai daryti FAKTIŠKAI jo neatliekant. Neretai tai susiveda iki keliasdešimt arba kelių šimtų tūkstančių valiutos vienetų įrangos, >dokumentacijos įsigijimą ir padėjimą į stalčių/formalų pildymą. Ir kas dar keičiau - neretai kai kurioms pramonės rūšims yra TIK VIENAS, arba tik keli sertifikavimo centrai. Kaip tai veikia konkurenciją ir >sertifikavimosi kainą - manau aiškinti nereikia. Plaukiojom, žinom.

Na tai jau rašiau - jeigu nori kurti barjerus prekybai - jiems galėsi prigalvoti įvairiausių pretekstų. Jei laisvos prekybos susitarimai neleidžia uždėti tiesioginių muitų - prisigalvosi visokių sertifikatų ir t.t. Bet čia ne apie tai, ir manęs tos techninės smulkmenos nedomina. Čia apie tai - kiek tie prekybos barjerai iš tikrųjų yra naudingi importuojančiai šaliai (išskyrus kažkurią suinteresuotą grupę).