Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-02-16 18:35:38
> Kaip ir sakiau - lieka problema gauti tų eurų.

Bet tai ne LB problema, o to, kam reikia litų.

> Tai čia tik Vidas Makauskas pergyveno dėl euro įvedimo. O šiaip viskas
> kas nominuota litais bus "padalinta" iš 3,4528 ir virs eurais
> nepriklausomai nuo "padengimo" ar "nepadengimo". O toliau viskuo
> pasirūpins ECB :)

ECB šiuo atveju niekuo perdaug rūpintis ir nereiks. Jeigu banko balansas
susiveda (o kad taip būtų prižiūri CB), jam nėra problemų padengti
indėlius, nebent susidaro laikinos ir reikia staigiai pasiskolinti,
jeigu vyksta masinis indėlių atsiėmimas.

> [...]
> (outside money) - rezervus kurie naudojami atsiskaitymui tarp bankų ir
> grynuosius, kurie esant reikalui išmokami klientams. Štai ir visa
> finansinė alchemija vienu sakiniu.
>
> Jei CB nori suaktyvinti ekonomiką - jis mažina savo pinigų kainą
> (palūkanų normą), kad atpigtų ir komercinių bankų kreditas ir dėl to
> imtų didėti pinigų masė. Jei CB mano, kad ekonomiką reikia prislopinti -
> savo pinigų kainą didina (kelia palūkanų normą), kad brangtų ir
> komercinių bankų kreditas, o pinigų masės augimas būtų lėtesnis ar ji
> net imtų mažėti. Štai visa monetarinė politika dviem sakiniais :)

Apie visa tai jau ne kartą ir išsamiai diskutavome, tame tarpe ir apie
tai kuo skiriasi litai nuo komercinio banko skolų, nominuotų litais (kas
iš esmės ir yra komercinio banko pinigai, arba indėliai).