Tema: Re: NT kainos pries Eura
Autorius: RaR
Data: 2014-02-07 21:26:51
> "Šiuo metu"? Tas "šiuo metu" tęsiasi mažų mažiausiai gerus trisdešimt
> metų, mistinis pinigų daugiklis n kartų
> paneigtas turbūt šimtuose straipsnių ir tyrimų. Vos ne pirmas pasitaikęs
> pavyzdys:
> http://www.ecb.europa.eu/events/pdf/conferences/130930/session_1_martin_mcandrews_skeie_paper.pdf?8b8ef1243095d54d89954740fdefbe9c

Na, na. dar 1998 m JAV tas rezervų reikalavimas buvo >10%, kai kuriose
šalyse jis ir dabar >30%, tad pinigų daugiklio ribos pasiekimas ten nėra
tik teorinės konstrukcijos. Dėl pateikto straipsnio - tai ten sakome tas
pats, ką aš jau kelis kartus pakartojau - kai privalomų rezervų
procentas nustatytas mažas, kadangi CB pagrindinis palūkanų normos
reguliavimo instrumentas yra atviros rinkos operacijos (ką tu praeitoje
diskusijoje kažkodėl atkakliai neigei), rezervų reikalavimas yra
visiškai nereikšmingas rodiklis rinkoje. Beje, kas tavo pateiktame
straipsnyje rašoma, labai tiksliai pasako jau jo pavadinimas: "Bank
Lending in Times of Large Bank Reserves".

Ir ką nori pasakyti žodžiais "mistinis pinigų daugiklis"? Tai yra
visiškai realus, paprasta matematine logika įrodomas reiškinys - negi
nori pasakyti kad tokio neegzistuoja ir niekada nebuvo? O kad daugelis
didžiausių CB juo šiuo metu realiai nesinaudoja - tai kitas dalykas, kol
kas dar jis iš jų arsenalo neišmestas, net jų įstatuose deklaruojamas
kaip vienas trijų pagrindinių monetarinės politikos instrumentų.

> Vėlgi - nenustatomas didesnis už *borus, o nustatomas toks, kokio nori
> CB :)

Taip, bet paprastai jie jo nori didesnio, kad palūkanos būtų nustatomos
rinkoje, t.y. bankai skolintųsi vienas iš kito, o nebūtų nustatomos vien
adminstracinėmis priemonėmis, t.y. vien per bankų tiesioginį skolinimąsi
iš CB. O jau tą pinigų rinką jie turi visas priemones subtiliai
reguliuoti išmesdami į ją arba iš jos ištraukdami pinigus.

> [...]
> Ir jei hipotetiškai daugelis užsimanytų vienu metu konvertuotis
> "netikrus litus" sąskaitose į eurus, tai galimi keli variantai:
> 1. LB atsisako "dengti" komercinių bankų litus tikrais litais - tai
> praktiškai reiškia esamos lito sistemos griūtį.
> 2. LB dengia komercinių bankų sąskaitas litais ir bando konvertuoti į
> eurus kurių reikiamo kiekio neturi. Tai reiškia, kad LB turi skubiai
> skolintis eurus, kas gali pavykti, gali nepavykti ir t.t. ir pan. Žodžiu
> būtų geras sukrėtimas su neaiškiu rezultatu.
> 3. Jei variantas Nr. 2 neišdega - LB gali devalvuoti litą, arba

Prie čia apskritai LB? Jeigu Jonui skolingas Petras, tai Jonas savo litų
ir reikalauja iš Petro, o ne iš LB. Tas pats ir su bet kuriais kitais
rinkos subjektų santykiais, pvz. tarp komercinio banko ir Jono. LB
neįsipareigojęs jokių vekselių, obligacijų, čekių, indėlių ar dar ko
nors keisti į eurus ar litus. Jis į eurus įsipareigojęs keisti tik
litus, ir kiekvienas išleistas litas pilnai padengtas euru oficialiu
kursu. Iškeisti eurą į litą irgi jokių problemų - jeigu neturės
atspausdintų, atspausdins papildomą - jis automatiškai taps padengtas jį
nupirkusiu euru. O išduotas paskolas eurais LB irgi kažkuo turėtų
dengti, o gal indėlininkas dėl jų turėtų reikšti pretenzijas ECB ar
kokios nors eurozonos šalies CB?

Iš to ką išdėsčiau aukščiau ir iš visų ankstesnių mano aiškinimų turėtum
pagaliau suprasti, kad vis tie tavo samprotavimai su visais trim
variantais yra loginės ir praktinės nesąmonės. O tiksliau - būtų
variantas 1, nes kitaip ir negali būti, bet jokios lito griūties dėl to
nebūtų - nebent to komercinio banko, atsisakančio dengti savo "litus"
tikrais litais, griūtis.

> Eilinį kartą pakartosiu, kad komerciniai bankai kartu su LB priklauso
> pinigus leidžiančiam sektoriui. T.y. komercinis bankas tai ne Petras ir
> ne Antanas - jis turi LB "licenziją" leisti pinigus.
>
> http://www.lb.lt/metodologija
>
> "PFI – tos finansinės institucijos, kurios sudaro Lietuvos pinigus
> leidžiantį sektorių. Lietuvoje PFI priskiriami Lietuvos bankas,
> komerciniai bankai, užsienio bankų filialai ..."

Eilinį kartą klaidinami žmonės terminu "pinigai". Litų, kaip ir eurų ar
dolerių negali leisti joks komercinis bankas. Galėtum to savo cituojamo
sakinio nepabaigti daugtaškiu, o pateikti pilną, pratęsiu:

"(atitinkantys PFI apibrėžimą), Lietuvos centrinė kredito unija, kitos
kredito unijos ir PRF (kolektyvinio investavimo subjektai, t. y.
investiciniai fondai ar investicinės kintamojo kapitalo bendrovės, jeigu
jie išimtinai ar daugiausia investuoja į tokias trumpalaikes pinigų
rinkos priemones kaip indėlių sertifikatai, komerciniai popieriai ir
bankų akceptai, iždo ar savivaldos vekseliai)."

Diskutuojant su tavimi man labai dažnai atrodo, kad tavo tikslas ne
kažką išsiaiškinti ir suprasti, o rankiojant paskiras frazes ir žodžius
iš dokumentų varyti demagogiją siekiant įrodyti tai ko nėra, visiškai
nesijaudinant dėl iš tokių teiginių kylančių loginių ir praktinių
nesąmonių.